Vilken park?

Av Googs
22 apr. 2019 12:19
Visningar: 153
Hinner bara med en av parkerna i Orlando:
ISLAND OF ADVENTURE eller UNIVERAL STUDIOS.
Ni som varit där, vilken skulle ni välja och isåfall varför?
22 apr. 2019 12:39 (redigerad)
Fråga. Varför hinner ni bara med 1 park? Har ni en hel dag hinner ni med båda parkerna. Speciellt om ni har Express Pass. Även utan borde man hinna om ni väljer ut de Rides som ni absolut vill åka i båda parkerna. Single rider är även ett utmärkt sätt att hinna med många Rides. Speciellt The Forbidden Joerney och Escape from Gringotts.

Här är mina top 5 rides i varje park i fallande ordning:
Universal studios:
Escape from Gringotts
The Mummy
Men in Black
The Transformers
Hollywood Rip Ride Rocket

Island of adventure:
Forbidden Journey
Spiderman
The Hulk
King Kong
Jurassic Park
Av Googs
22 apr. 2019 14:10
Tack för svar.
Vi ska vara där en lördag då det är som mest folk men Expresspass kommer vi att ha. Räknar med att det blir stressigt med två samma dag men det kanske ändå är värt att ta två parkers.
Av Birgere
22 apr. 2019 14:45
Visst funkar det med upplägget ovan även om man inte hinner med allt. Antar du är själv och kanske passar på att besöka universal ihop med en jobbresa eftersom du bara är där en dag.
När man är själv där så finns det ju även en massa rides som har en kortare single rider kö, kommer inte ihåg vilka.
22 apr. 2019 14:52
Dag på veckan har minimal impact på köer. Enligt vissa studier har Universal till och med färre köer på just lördagar. Med Express Pass kan ni till och med ta det lugnt och ändå hinna med alla Rides ni vill åka. Planera bara effektivt. Kom tidigt och stanna sent. Kanske ta en paus mitt på dagen då det är som mest folk. Tänk också på att det inte finns Express Pass på Forbidden Journey och Escape from Gringotts så där rekommenderar jag starkt single rider alternativt att ni springer dit först.
Av Googs
22 apr. 2019 15:10
Tackar för svaren.
Låter som jag bör satsa på en två parkers med express pass o så får det bli 🙂
Av Googs
23 apr. 2019 12:25
Jag har med mig en son och har två dagar i Orlando så ska även besöka Disney ena dagen.
Har laddat ner appar till Disney och Universal och funderar på att köpa biljetter via app, vart tycker ni är bäst att köpa ifrån?