Tips boende Koh Lipe

Av Maval
29 jan. 2014 13:15
Visningar: 1357
Vi var på koh Lipe 2011 och bodde då på Varin Beach Resort och tyckte det var bra.
Är det någon som bott där nyligen och vet hur det är nu?
Funderar lite på Bundhaya resort någon som bott där och vet om det är bra?
Tar gärna emot tips på boende på Pattaya Beach.
29 jan. 2014 13:54
Hej! Min vän åkte från Koh lipe för någon dag sen och han bodde på Varin beach resort och tyckte om det. Det var ingenting fel med hotellet :)
29 jan. 2014 14:35
Hej!
Vi bodde på Bundaya för tre år sedan och skulle inte välja detta stället igen. Ingen av stugorna har havsutsikt. Vi hamnade ganska långt in o hade en "bondgård" som granne, med en tupp som var mycket morgonpiggare än oss!! Däremot var maten fantastisk! Senast vi var på Lipe bodde vi på Mountain och om vi någon gång återvänder så kommer vi att välja detta igen. Skönt att slippa alla longtailar som dånar hela dagen utanför Pattaya.
Ha en skön semester!
Seastone
Av Walle
29 jan. 2014 14:43
Kolla in Wapi resort på sunrise-stranden... Ett nybyggt ställe :-)
/Walle
Av Sierra
29 jan. 2014 15:13
Jag bor och är på Varin Resort just nu och som tidigare år är det helt ok.

Ang Bundhaya så finns det ingen "bondgård" längre. De har byggt bungalows ända bort till Navy Station.
Av Macho
29 jan. 2014 15:30
Hej.
Jag har bott på både Bundhaya och Varin.
Frukosten är avsevärt mycket bättre på Bundhaya.
I övrigt ingen större skillnad på dom två.

Med vänlig hälsning, Macho
Av Monki66
9 feb. 2014 19:12
Vi har precis kommit hem från Thailand och har bott på Varin Beach två år i rad, nu senast 1 v i slutet på Januari, och vi gillar stället, centralt, bra städning och trevlig personal, dessutom billigt!!

Våra "grannar" på Varin fick byta boende då det var fullbokat pga kinesiska nyåret, de flyttade till Bella Vista (fd Lipe resort) och dom var inte alls nöjda med det boendet som dom fick, både dyrare och sämre bungar!

Vill ni bo på Pattaya så rekommenderar jag Varin.

Trevlig resa önskar vi Lipe-älskare!!!
Av Maval
10 feb. 2014 10:36
Tack för alla svar. Skönt att höra att Varin fortfarande är bra vi har bokat 5 nätter där i mars.
Av Chrlju
10 feb. 2014 13:50
Nackdelen med Varin e att stranden där är betydligt sämre än bårta vid Bundahaya och där ligger fullt med longtailbåtar famför Varin. Sen skulle personalen på Varin behövt gå en charmkurs.
Chister.
Av Walle
10 feb. 2014 14:33
Hejsa
Vi är just nu på Koh Lipe och är så glad att vi hade bokat boende på Sunrise-stranden. Vi bor på Wapi resort.
På den här stranden är det mycket lugnare med både folk och longtailbåtar och stranden känns mycket mjukare också
Av Chrlju
15 feb. 2014 09:24
Nyligen hemkomna från Langkawi o Ko Lipe, smaken e som baken och ett tips kan vara att läsa på Tripadvisor. Bilden på Ko Lipe som en paradisö stämmer inte enligt oss. En paradisö ska vara oförstörd och genuin. Ko Lipe expanderar precis som övriga Thailand.
5 mars 2014 14:04
Hej!
Vi var på lipe för ganska precis ett år sedan! Då bodde vi på ett hotell ( blue triibe om jag minns rätt) var sådär halvnöjda. Nu håller vi på att boka in hotell för jul/nyår-14. Biljetter tor till KL och vidare till langkawi är bokat.
Vi stannar ett par dagar i langkawi , den 23/12 åker vi till Lipe och stannar 5-6 nätter. Nu är vi villrådiga i val av hotell.. Vi vill inte bo på pattaya, behöver inte vara lyxigt men rent och fräscht , vi är två familjer med vardera två barn mellan 5-9 år. Vi har kollat på bl.a. Cast away, Zanom och mountain resort. Någon som bott där och har något att säga och tipsa?

Sedan drar vi vidare till Kardan där står det mellan the reef och seven seas någon som har koll?

Nyår lyxar vi till det med några nätter på sivalai där vi bott och stortrivts!

Sedan tillbaka till langkawi och avslutningsvis 2 nätter i KL tacksamma för tips där också! Sammanlagt är vi borta i ca 3 veckor vad tror ni om upplägget på resan?
Av Sierra
5 mars 2014 15:43
Citerat från Thaianna:
Hej!
Vi var på lipe för ganska precis ett år sedan! Då bodde vi på ett hotell ( blue triibe om jag minns rätt) var sådär halvnöjda. Nu håller vi på att boka in hotell för jul/nyår-14. Biljetter tor till KL och vidare till langkawi är bokat.
Vi stannar ett par dagar i langkawi , den 23/12 åker vi till Lipe och stannar 5-6 nätter. Nu är vi villrådiga i val av hotell.. Vi vill inte bo på pattaya, behöver inte vara lyxigt men rent och fräscht , vi är två familjer med vardera två barn mellan 5-9 år. Vi har kollat på bl.a. Cast away, Zanom och mountain resort. Någon som bott där och har något att säga och tipsa?
Castaway, Zanom och Mountain är samtliga trevliga boenden.

Dock kan jag tycka att Zanom Sunrise Resort (som är billigast av de tre) är ett skönt ställe med en härlig restaurang där de ofta har en trubadur som underhåller. Jag var där och käkade senast för några veckor sedan. Nu har de dessutom bungalows med a/c.
5 mars 2014 20:11
Tack Sierra! Det lutar mot en bokning på Zanom ! Har du annars något hett tips till oss på Lipe, som sagt, 2 vuxna och 2 barn/familj!
5 mars 2014 23:02
Citerat från Sierra:
Citerat från Thaianna:
Tack Sierra! Det lutar mot en bokning på Zanom ! Har du annars något hett tips till oss på Lipe, som sagt, 2 vuxna och 2 barn/familj!
Titta in i min Guide om Lipe: http://www.reseguiden.se/reseguider/koh-lipes-basta-strander-4396
Finemang, tack! Även om det är länge kvar längtar vi tillbaka till Lipe! Sist vi var där stannade vi på tok för kort! Får se om det blir koh kradan el koh bulan efter vi har inte varit på någon av öarna!
6 mars 2014 12:46
Hej! Vi kom hem för lite mer än en vecka sedan och va på Kohlipe i 9 nätter. Vi bodde 5 nätter på sita beach resort (pattaya beach) och 4 nätter på sita beach resort (sunrise beach). Vi gillade båda ställena men mest lipe beach resort. Stranden och läget är helt underbart. Om man fortsätter stranden bort til mountain resort så är det riktigt underbart. En av de finaste platser jag har varit på. Vi åkte med tre barn på 7,9,11 år och de trivdes mycket bra. Lipe resort vill jag besöka igen, de som äger stället är helt underbara. Bungalowen är inte den finaste men omgivningen är helt fantastiskt.
Vi va också på Koh bulone och denna ö ska jag besöka igen. Man läser om att det är en paradis ö och det är det verkligen också. Barnen gillade verkligen bulone och tycker nog att det va bäst.
7 mars 2014 11:35
Hej ska till koh lipe i november är det tänkt men hittar inget ledigt boende tips tack
Av Walle
7 mars 2014 12:49
Har nyss kommit hem från Koh Lipe och vi är glada att vi bodde påSunrise-stranden som jag skrivit förut... Sunrisestranden så mycket finare...och mindre med folk och båtar... tycker vi alltså...
Det är nog så att Resorterna inte har öppnat för bokning i nov än... Vi bodde på Wapi Resort och det var väldigt trivsamt :-)

/Walle
7 mars 2014 13:55
Tack så mycket.någon som vet när dom släpper boende . Och något tipps var man ska bo 3 familjer med barn.
Av Sierra
7 mars 2014 14:16
Citerat från Famjohansson:
Tack så mycket.någon som vet när dom släpper boende . Och något tipps var man ska bo 3 familjer med barn.
De flesta resorter släpper bokningar inför kommande säsong (från 1 november) i mitten av sommaren. Här har du några som kanske passar när det blir dags. http://thaibeachtravellers.com/hotels
7 mars 2014 14:30
Tack så mycket sierra .då bokar vi 1 vecka på koh lantha .så väntar vi med boendet på koh lipe tänkte vara där i 2 veckor
17 mars 2014 14:08
Hej! Tack för alla bra tips! Vi har nu börjat boka på lite hotell men samtidigt ändrat rutten några gånger, men är den satt!
Vi flyger med Turkish 18 dec, vidare med malaysian till langkawi och stannar där 3 nätter , bokat in oss på Sheraton , någon som bott där?

Sen åker vi och firar jul på lipe och bor på mountain resort 3 nätter .

Efter önskemål från resesällskap blir det lanta 5 dagar , håller på förfullt att boka boende. Vi bor gärna på klong dao el klong dao nin, men har inte hittat något som har plats ( Coco och Nobel fullt) tar gärna emot tips, pool ett måste och gärna strandnära! Tips?

Mook och lyxa lite med 3 nätter på sivalai under nyår! Och äta den bästa thaimaten uppe på Hill top!!!

Ett stopp på lipe i 3 dagar då bor vi på mali resort , varför vi kommer tillbaka är att vi vill gärna köra en ordentlig snorkeltur men då vi är på lipe så tidigt i semestern första gången, vill vi inte riskera att bränna oss ( framförallt barnen)

Ett säkerhets stopp på langkawi ( om det skulle vara risigt väder..) Sen avslutar vi semestern med 3 dagar i KL, vi kollar le meriden, millenium och the royal chulan, någon som vet ngt om dessa eller har andra tips! Vi vill bo centralt, bra pool då planen är att vi turas om att hänga med kidsen på hotellet och andra shoppar. Självklart ska barnen också få uppleva KL men skönt att ha en schysst pool när dom tröttnar på myllret!

Vet att det låter som många båtresor men vi gjorde liknande tripp ( minus langkawi) förra året och tyckte att båtresorna va helt ok, inga långa turer heller! Någon med annan input, tips, tankar..? Allt som gör vår resa bättre tas tacksamt emot!!!
Av Sierra
17 mars 2014 14:23
Thaianna,

Ang Sheraton på Langkawi så ligger det mellan flygplatsen och Telaga Harbour (5 min från hamnen) varifrån det finns transfer till Lipe. Läs reviews här:
http://www.agoda.com/sheraton-langkawi-beach-resort/reviews/langkawi-my.html?cid=1508687&type=2&urltogo=/sheraton-langkawi-beach-resort/reviews/langkawi-my.html&cklg=1

Ang boende i KL så har jag bott ett par gånger på Melia Kuala Lumpur. Mycket centralt, bra pris och 5 min från shopping.
http://www.agoda.com/sv-se/melia-kuala-lumpur/hotel/kuala-lumpur-my.html
17 mars 2014 14:39
Tack snälla sierra , du är så snabb att man blir mörkrädd! Då ska vi kika på ditt alternativ till hotell i KL också! Trevlig dag! ( eller kväll om du är i Thailand 😊)
Av Nilla69
20 mars 2014 21:47
Citerat från Thaianna:
Hej! Tack för alla bra tips! Vi har nu börjat boka på lite hotell men samtidigt ändrat rutten några gånger, men är den satt!
Vi flyger med Turkish 18 dec, vidare med malaysian till langkawi och stannar där 3 nätter , bokat in oss på Sheraton , någon som bott där?

Sen åker vi och firar jul på lipe och bor på mountain resort 3 nätter .

Efter önskemål från resesällskap blir det lanta 5 dagar , håller på förfullt att boka boende. Vi bor gärna på klong dao el klong dao nin, men har inte hittat något som har plats ( Coco och Nobel fullt) tar gärna emot tips, pool ett måste och gärna strandnära! Tips?

Mook och lyxa lite med 3 nätter på sivalai under nyår! Och äta den bästa thaimaten uppe på Hill top!!!

Ett stopp på lipe i 3 dagar då bor vi på mali resort , varför vi kommer tillbaka är att vi vill gärna köra en ordentlig snorkeltur men då vi är på lipe så tidigt i semestern första gången, vill vi inte riskera att bränna oss ( framförallt barnen)

Ett säkerhets stopp på langkawi ( om det skulle vara risigt väder..) Sen avslutar vi semestern med 3 dagar i KL, vi kollar le meriden, millenium och the royal chulan, någon som vet ngt om dessa eller har andra tips! Vi vill bo centralt, bra pool då planen är att vi turas om att hänga med kidsen på hotellet och andra shoppar. Självklart ska barnen också få uppleva KL men skönt att ha en schysst pool när dom tröttnar på myllret!

Vet att det låter som många båtresor men vi gjorde liknande tripp ( minus langkawi) förra året och tyckte att båtresorna va helt ok, inga långa turer heller! Någon med annan input, tips, tankar..? Allt som gör vår resa bättre tas tacksamt emot!!!
Hej!
Vi funderar också på Montain Resort över jul, men har du lyckats boka där redan nu ? Vi var där i Februari i år och tyckte att läget var fantastiskt och vill gärna tillbaks:)
Av Gronden
17 apr. 2014 17:35
Förra året bodde vi först på Bundaya men efter Langkawi valde vi Zanom på Sunrise Beach. Trivdes så bra så vi bokade våra 7 nätter där i år också. Inget lyx men ändå rent och fresht samt mycket bra priser. Bra service och god mat!

Lena