Thailand med barn Jan 2013 - vill undvika alla Bamseklubbar och liknande, tips på hotell?

3 sep. 2012 21:16
Visningar: 1750
Hej! J
ag, min man och vår son (kommer då vi reser vara 11 månader) har bokat flygbiljetter till Thailand (bara Bangkok t o r än så länge) under 4 veckor i Januari. Både jag och min man har varit i Thailand flera gånger tidigare (Bangkok, Koh Lanta/Samui/Tao/Phi-Phi/Phangan, Phuket, Krabi och Ao nang bland annat) men aldrig med barn! Vi söker nu tips på vart vi skall ta vägen och vilka hotell som är bra. Vi är ute efter relativt bra hotell (4stjärnigt typ) och det får inte finnas Bamseklubb eller liknande men hotellen ska givetvis vara okej med att man bor där med barn och ha separat barnpool.Vi behöver absolut ingen typ av party-location men inte heller alldeles för isolerat - vi gillar att ha ett gäng olika strandrestauranger att välja på vid middagstid.

Söker även tips på barnvänligt hotell med schysst pool i Bangkok!

En annan fråga till er som rest med barn: Finns barnmat att köpa (Mjölkersättning och burkmat)?

Tack på förhand!
7 sep. 2012 15:32
Hej!
Har bott i två omgångar med barn på Koh Lanta. Det finns barnmat på glasburk (Nestlé) men då vi var där var det i princip bara fruktburkar. Den enda riktiga maten bestod i en kyckling- och majsburk. På Koh Lanta bodde vi på Nice Beach Resort. De har tre rymliga bungalows (förutom vanliga) på strandkanten. Dessa är större än vanliga Thailandbungalows (ca 1,5 gånger större / plats till tre sängar). Om jag kommer ihåg rätt så hette bungalowerna på stranden A1, A2 och A3. Hygglig standard. Liten pool med barnavdelning. Massor med mysiga restauranger på gångavstånd på strand. Hotellet ligger lite avskilt men ändå nära. Den egna restaurangen är också bra och prisvärd.
Per Henrik
7 sep. 2012 15:47
Tack, ska kolla in hotellet! Och tack för barnmatsinfo - blir till att ta med stavmixer ;)
9 sep. 2012 09:27
Hej igen!
Vi tog även med en doppvärmare (som klarar att koka upp vatten). På Koh Lanta köpte
vi sedan en billig gryta och kokte lokalt köpta grönsaker (bla potatis och morötter). Från
köket i restaurangerna bad vi om en liten bit kött, tex kokt kyckling som vi mosade ner
i koket med stavmixer. Tänk på att du måste ha adapter till stömmen i Thailand.
Per