Självförsvarsspray i USA / New York

15 jan. 2009 23:27
Visningar: 683
Hallå.

I maj skall jag och tjejen till NY. Jag har varit där förut och jag känner mig inte det minsta otrygg. Visst bör man ändå vara vaksam så man inte hamnar i en konstig situation, men jag känner mig tryggare där än i Uppsala/Stockholm en fredag eller lördagkväll.

Däremot är tjejen lite nervös.

Därför undrar jag om det är någon som vet om det finns någon laglig försvarsspray som man kan ta med sig alt. köpa där?

Inte för att jag tror att den kan komma till användning, men det kanske känns lite tryggare för tjejen.

Det skall ju inte heller vara olagligt..

Någon som har koll?

Tack på förhand
/Fredrik
16 jan. 2009 17:17
Ta absolut inte med den på flyget, vare sig i handbagage eller incheckat bagage.
Det kan ha katasrofala följder för er. Homeland security är inte att leka med........

Ni kan vara helt trygga i New york, så länge ni håller er på Manhattan. Om om ni skulle hamn i en krissituation så skulle jag förslå att du inte bär vapen då detta enbart kan ha följder för dig.

Res och njut istället!

Andy
Av Fdp
16 jan. 2009 19:37
Är man så osäker när det gäller ett resmål att man vill beväpna sig när man kommer dit, bör man nog välja ett annat mål. Det är som Andy säger - varje form av vapen innebär stora risker för dig själv. New York är knappast mer farligt än vilken svensk stad som helst. Som vanligt gäller det att visa omdöme när man väljer tid och plats där man uppehåller sig.
17 jan. 2009 12:58
Jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen en gång för att följa min syster till flyget. De jag inte tänkte på va att jag hade mitt överfallsspray i jackan trotts att de är lagligt så fick dom ringa och rapportera de. Jag fick tillbaka sprayet när jag gick ut igen. Så de är ingen ideé att ta med sig något. Du kan ju köpa i USA men glöm inte att göra dig av med de innan ni åker till flyget. Dom är nog inte lika snälla där.
17 dec. 2009 00:40
Resan är gjord för länge sedan, och även denna gång gick det bra..

Vill tillbaka snart.