Sawgrass mall miami-snabbt svar onskas

Av Rositsa
4 mars 2012 00:55
Visningar: 7675
hej!
Jag ar i Miami nagra dagar och undrar om nagon vet om det ar mycket billigare pa sawgrass mall jamf med butikerna i miami beach. Ar egentligen inte nagon stor shoppare sa jag undrar om det ar vart att spendera en hel dag dar, ar i sa fall ute efter markesklader och inte krims krams.
Av Jimmieh
4 mars 2012 13:17
Okej nu är jag kanske fel person att fråga eftersom jag inte har varit och handlat i Miami.
Men jag har handlat på Sawgrass mill och på en del outlets i bla Fort Myers och Orlando.
Vad kan det vara, ca 1 timmes körning från Miami till Sawgrass mill beroende på när på dagen man kör.
Jag är absolut inte någon shoppare men blir "tvingad" av min fru att del ta i de aktiviteterna :)

Av de köpcentrum jag besökte i florida var absolut sawgrassmill bäst. Och ska man handla under en dag så
är det vell lika bra att göra på ett ställe som har allt. Om det var mycke billigare en de andra vet jag inte, min jag köpte mycke billigt tex Redken paket (1 litershampo och 1 liter balsam) för 29.99 dollar. Billigt säger dom som vet. Lee och Levis jeans till ungarna från 5 dollar och uppåt. Når vi var där för snart 2 år sedan var det otroligt mycke reor och jag som verkligen inte bryr mig om märken tyckte klänningar och tröjor från tex Hilfiger till ungarna kostade som kläder på H&M. Köpte även en del t-shirt till frun från Banana republic för rundt 30 kroner ifall jag inte minns fel. Ska du handla skulle jag åka ditt, mes som sagt jag har inte handlat i Miami.

4 mars 2012 21:49
Jag kanske har missat nåt men jag tyckte inte att shoppingen var så bra i Miami, varken på fastlandet eller i Miami Beach... Sawgrass Mills, däremot, är kanon. Jag tycker inte heller att shopping är det viktigaste på mina resor, men där kan man spendera en HEL dag från morgon till kväll utan problem!
4 mars 2012 22:03
Sawgrass Mills tycker jag är bäst av alla köpcentran vi besökt (av alla, inte bara i Florida) men det ligger ett i Miami som heter Dolphin Mall som har nästan lika stort utbud och priserna varierar inte så mycket mellan olika outlet malls enligt vår erfarenhet. Priserna är normalt sett klart lägre än i Miami Beach eftersom det är vanliga butikspriser där, det är ju däremot ofta reor även i vanliga butiker så man kan göra klipp även där.
Av Rositsa
10 mars 2012 22:20
Jag måste bara hålla med om att sawgrass mills är jättebra, det var första gången under alla mina resor då jag kände att jag behövde med tid för att hinna med... Och sååå billigt,köpte bl.a. Stora Ralf Lauren handdukar för 11usd styck och RL jeans för 19 usd.
Måste även tipsa om en jättebra mexikansk restaurang som heter Lime och ligger på Altonroad mellan 14 och 15str.Ett enkelt ställe men otroligt billigt och gott.
En annan restaurang med fantastisk mat är Sushisamba , en blandning mellan japanskt och peruanskt.
Key west däremot blev jag lite besviken på, vet inte om vi hade för stora förväntningar... Visst är det annorlunda stämning och arkitektur men annars kändes det mest som vilken charterort som hellst, med en massa folk och krimskrams.
10 poäng får även Harry Potter world , överträffade våra förväntningar.
11 mars 2012 08:57
Helt klart värt att åka dit om du är intresserad av att shoppa!!

Vi brukar även åka till " Dolphin Mall " i Miami som är riktigt bra,
11 mars 2012 19:18
Om man jämför Sawgrass med Aventura i Miami, så är Sawgrass så mycket bättre. Större utbud och bra priser. Så ta en dag där!