Safari tips önskas!!

Av Tt
29 aug. 2006 08:39
Visningar: 712
Min sambo och jag har planer på att åka på safari och sen avsluta med sol och bad. Helst vill jag åka till Tanzania eftersom jag gärna skulle vilja se Ngorongoro och Serengeti, men Kenya kanske kan vara ett alternativ. Räkar med ca 7-10 dagars safari. Hoppas kunna få lite tips från någon som vet lite om detta. Vilket är bäst, boka paketresa eller boka själv? Är det svårt att boka själv? Någon som har tips på bra safariarrangörer? Vill även höra lite för- och nackdelar med att bo på lodge jämfört med campingsafari. Och ev. andra saker som ni kan tänkas vilja tipsa om. Har hört talas om att man kan rida i stället för en game drive. Någon som vet nåt ställe som man kan göra det i Tanzania eller Kenya? Jättetacksam för all hjälp vi kan få!
Av Davoodo
22 sep. 2006 10:23
Jag åkte till Kenya med Temaresor för några år sedan. Var jättebra tycker jag. Dock hade man trott att det skulle bli lite mer ociviliserat, men man bodde ganska flådigt och satt mest i en van när man skulle ut på savannen.

Vi var i varje fall i Buffalosprings, thomsonfalls, Masai-mara och Nairobi. Avslutade med en vecka i Mombasa.
Av Jen
8 okt. 2006 16:51
Skulle bara vilja tipsa dig om att kolla upp Etosha National Park i Namibia, jättefin nationalpark!!!