roadtrip FL och CA

Av Emlan41
3 apr. 2018 10:09
Visningar: 119
Hej.
Jag och min sambo är ute i väldigt god tid och har börjat fundera på en USA-resa 2020, i juli. Vi funderar på att vara borta i ca 3 veckor.
Vi har pratat om en vecka i FL ochs en kanske två i CA.
I FL vill vi till Miami, Key West, Everglades, Fort Lauderdale, Fort Myers och Orlando.
I CA vill vi till San Diego, Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite och San Francisco.
Har ni några tips, räcker det med tid?
Vi tänkte hyra en bil i FL, sen flyga till San Diego och sen hyra en ny bil är. Svårt att säga något om priser osv, men hur stor behöver budgeten vara för att kunna kosta på sig en del men inte leva lyxliv?

Bör man boka flyg tidigt eller närmare avresa, vilket är billigast?
Har vi missat något ställe? Vi vill gärna uppleva både natur och städer.
Tacksam för alla tips.
3 apr. 2018 11:42 (redigerad)
Tiden räcker knappt..... till ett av ställena så börja med att välja Florida eller Kalifornien.

Vi bokar alltid så fort vi kan, det har vi sparat massor med tusenlappar på genom åren! :-)

Vi bokade t.ex. till Nya Zeeland nu för resa i mitten av Feb 2019, vi gav ca. 8.300:- (priset har gått upp ca. 1000:- sen vi bokade) med direktflyg på alla sträckor (vi tar layovers i Singapore på båda hållen).
Hos Singapore Airlines släpper de biljetterna 311 dagar i förväg (tror jag det var) detta varierar men runt 11 månader, bolag som Norwegian släpper biljetterna väldigt oregelbundet så där vet man aldrig riktigt.

Kort sagt, när man hittar bra flyg till ett pris man accepterar så bokar man ;-)
3 apr. 2018 14:46
Håller med. Det är alldeles för mycket på så kort tid!
Jag hade valt CA och sparat Florida till vintern ett annat år.

Floridasidan: 8 300 kr till NZ?? Wow, priserna har verkligen sjunkit på senare år! Förr var det nästan omöjligt att hitta nåt för under 11 000!
Av Emlan41
3 apr. 2018 15:39
hmm, ja det kanske låter mycket. Men vi har tidigare varit i los angeles och grand canyon så vi har inte så mycket "kvar där". Vi får fundera vidare :) kom gärna med fler tips på ställen man inte får missa
4 apr. 2018 22:17 (redigerad)
Du har ju mycket kvar att uppleva under 3 veckor i Kalifornien. minst 4 nätter SF, Köra Hwy 1/101 norrut till Portland, sedan inlandet tillbaka Mt Hood/Timberline Lodge, Crater Lake, Lassen Vulcanic NP, Yosemite, Sequoia/Kings Canyon sedan tillbaka SF. Lägg upp den rutten på Googlemaps så ser du att med stopp så har du dina 3 veckor där. Sedan finns 2 andra rutter, en från Salt Lake City och en annan från Denver som jag gjort så finns många resor att göra där borta om man är intresserad av vacker natur.
Florida är bättre på vintern.