Resrutt och råd, Ko Mook och Ko Lanta

Av Akleja
7 nov. 2017 11:16 (redigerad)
Visningar: 308
Hej, detta blir min, makens och dotterns (8 år) första resa till Thailand, jag har några frågor ang resrutt, tajming och transfer. Kanske det finns någon rutinerad Thailandsresenär som kan ge mig lite tips?

Vi flyger med TUI direct till Krabi, landar 10:50 Krabi 13 dec. Hur tar vi oss snabbast, tryggast och smidigat till Ko Mook, Sivalai? (vi har endast bokat flyg via Tui)

Vi stannar på Ko Mook Sivalai i 7 nätter sen har vi bokat Alma Sea Village Resort på Ko Lanta, hur tar vi oss smidigast från Ko Mook till Alma Sea Village Resort på Ko Lanta?

Efter 6 nätter på Alma Sea Village Resort på Ko Lanta går flyget hem dagen efter den 27 dec kl 12:50, har ni några tips på boende i Krabi för en natt innan vi reser hem igen? Hur funkar det med transfer från Krabi till flygplatsen?

Tacksam för alla tips och råd :)
Av Monki66
7 nov. 2017 11:46
Hej,

Bäst tror jag ni bokar transfer med resorten till Mook. Då åker ni taxi till en pir (minns ej namnet) och därifrån longtailbåt till Mook. Läs här på reseguiden om den rutten.

När ni ska till Lanta bokar ni också det med er resort på plats. Då kan ni åka speedboat alt färja till Lanta. Tycker speedboat är smidigast. Du kan kolla in resrutt och priser på nätet på: Bundhaya speedboats.

Ang sista natt i Ao Nang så tycker jag inte det är nödvändigt. Ni hinner till Krabi Airport utan problem samma morgon. Det är bara att boka den resan också med ert hotell. Tui har ju gäster på Lanta så det är inga problem.
Åker ni 1 natt till Ao Nang så blir det ju som att ni får 2 resedagar istället för 1 resedag.

Önskar er en trevlig resa. Vi åker i Januari och ska också till både Lanta och Mook.

Hälsningar Monica
Av Akleja
7 nov. 2017 13:15
Tack snälla för alla bra tips. Det ska bli så spännande, vet du om det är en god ide att ta med en egen flytväst till dottern (8år) eller finns det på båtarna? Jag mailar resorten på Mook och se vad de säger om transfer.

Hälsningar Jenny
Av Monki66
7 nov. 2017 13:28
Vi har själv inte rest med småbarn så det törs jag inte svara på, men släng ut en egen fråga om det här.

/Monica
15 dec. 2017 12:41
Citerat från Monki66:
Hej,

Bäst tror jag ni bokar transfer med resorten till Mook. Då åker ni taxi till en pir (minns ej namnet) och därifrån longtailbåt till Mook. Läs här på reseguiden om den rutten.

När ni ska till Lanta bokar ni också det med er resort på plats. Då kan ni åka speedboat alt färja till Lanta. Tycker speedboat är smidigast. Du kan kolla in resrutt och priser på nätet på: Bundhaya speedboats.

Ang sista natt i Ao Nang så tycker jag inte det är nödvändigt. Ni hinner till Krabi Airport utan problem samma morgon. Det är bara att boka den resan också med ert hotell. Tui har ju gäster på Lanta så det är inga problem.
Åker ni 1 natt till Ao Nang så blir det ju som att ni får 2 resedagar istället för 1 resedag.

Önskar er en trevlig resa. Vi åker i Januari och ska också till både Lanta och Mook.

Hälsningar Monica
15 dec. 2017 12:43
Hej Monki 66 hur gick det med Charlie Beach och TUI
Vi fick ju avbeställa p g a att hotellet stängt. Hur gick det för er?>Citerat från Monki66:
Hej,

Bäst tror jag ni bokar transfer med resorten till Mook. Då åker ni taxi till en pir (minns ej namnet) och därifrån longtailbåt till Mook. Läs här på reseguiden om den rutten.

När ni ska till Lanta bokar ni också det med er resort på plats. Då kan ni åka speedboat alt färja till Lanta. Tycker speedboat är smidigast. Du kan kolla in resrutt och priser på nätet på: Bundhaya speedboats.

Ang sista natt i Ao Nang så tycker jag inte det är nödvändigt. Ni hinner till Krabi Airport utan problem samma morgon. Det är bara att boka den resan också med ert hotell. Tui har ju gäster på Lanta så det är inga problem.
Åker ni 1 natt till Ao Nang så blir det ju som att ni får 2 resedagar istället för 1 resedag.

Önskar er en trevlig resa. Vi åker i Januari och ska också till både Lanta och Mook.

Hälsningar Monica