Prisvänliga restauranger i New York!

3 feb. 2011 13:12
Visningar: 3741
Hejsan!
Jag och pojkvännen ska till New york nu i sommar (juni 2011). Vi har kollat runt på en massa tips på vad man måste göra och vad man bör tänka på och så vidare.
Däremot har vi haft svårt att hitta restaurang tips, helst prisvärda ställen. Allt från lunch, brunch till middag.

Är tacksam för alla svar! =)
3 feb. 2011 13:26
Hej,
det finns hur mycket restauranger som helst ex. TGI Fridays eller Bubba Gump är klassiska kedjor som är trevliga och prisvärda. Bubba hittar du vid Times Square. TGI's finns överallt, se länkhttp://www.tgifridays.com/storeLocator/FindUs.aspx?address=New%20York&lat=40.7143528&lng=-74.0059731

När vi var i NY bokade vi bord på Aquavit och det var en fantastiks upplevelse, fasligt dyrt, men väl värt varenda krona och absolut kul om man vill lägga lite mer en kväll.

Lycka till!
Av Peter_o
3 feb. 2011 15:20
Citerat från serpentino:
Hejsan!
Jag och pojkvännen ska till New york nu i sommar (juni 2011). Vi har kollat runt på en massa tips på vad man måste göra och vad man bör tänka på och så vidare.
Däremot har vi haft svårt att hitta restaurang tips, helst prisvärda ställen. Allt från lunch, brunch till middag.

Är tacksam för alla svar! =)
I New York finns det rätt många Dinner, dvs ställen där man plockar mat själv och sedan betalar den efter vikt. Det är rätt likartad mat på alla men ett mål per dag under en vecka tycker jag inte är något problem.

Om du vill kombilera brunch med underhållning så har du det, kanske något turistiska, B.B. King på 42:a gatan med Harlem Gospel Choir på söndagar. Söndagbrunch har även Blue Note Jazz Club.

Själv tycker jag inte jag har tid att hänga på restautanter i New York utan föredrar snabbare ställen, och det brukar inte vara något problem med det.

En hel del restauranttips har du hos http://ettannatnewyork.blogspot.com/ Obs att det finns länkar i högerkanten som t ex Mat och Middag. Sedan har han länkar till ställen med nationella rätter. Allt är nog inte prisvärt där misstänker jag.

/PeterO
Av Mu76
3 feb. 2011 16:03
Hej!
En superkul, god och billig restaurang (om man gillar Indiskt) Är Milon Indian Restaurant!
Den ligger på 93 1 Avenue. Det är en liiten restaurant med många bord o massa "tingeltangel".
Säg att nån av er fyller år, så ska ni få se på gratulationer :) Men kom i tid (före 19.30) eller be ert hotell ringa och boka bord för det blir snabbt fullt!
När vi var där för ett par år sen fick dom inte servera alkohol. Men dom rekommenderade vänligt att man själv kunde gå till lilla butiken nedanför o köpa med sig själv ;)
Om ni är nere i Little Italy och strosar så finns det massa bra restauranger med schyssta priser o stora portioner...!
Hoppas ni får en supernice resa i en super nice city ;)

MU
4 feb. 2011 10:52
Tack så himla mycket för era toppen svar! Vi ska nog kunna hitta våra ställen att äta på :D