Internet på flyg

Av Faalk
14 dec. 2014 20:42
Visningar: 621
hej, ska flyga till usa, kalifornien på torsdag. Flyger med lufthansa och undrar om det finns tillgång till internet på flyget? Ska nämligen flyga själv och vill underhålla mig på något sätt..
Av Peter_o
14 dec. 2014 23:08
Det verkar som om de har det på alla flyg om man läser http://www.lufthansa.com/se/en/Fly-Net men jag är inte helt säker på att det är så. Planet ska tydligen vara märkt med en HotSpot-symbol om det är utrustat med Flynet service.
Bör inte kosta mer än 20 Euro. De har två olika uppgifter på sidorna.

Fast nu före jul kan du handla från Amazon med fri WiFi :)

/PeterO
Av Totopez
14 dec. 2014 23:09
Det beror på hur du flyger. Från Frankfurt så finns det SkyNet ombord, kostar typ 20€ för hela flighten. Flyger du från München finns det nog tyvärr inte.

Kvaliteten är helt ok, men det kan bli avbrott. Och bandbredden är rätt begränsad, så att streama film etc funkar inte så bra, men surf och mail går bra. Kolla upp i förväg att det inte finns någon begränsning i hur mycket data du får ta emot innan du kollar för mycket youtube-klipp bara....

Annars så har Lufthansa ganska bra underhållningssystem ombord, med rejält med filmer och serier. Det brukar gå bra att sysselsätta sig utan internet.

Trevlig resa!
Av Lexy
14 dec. 2014 23:13
Ska själv nästa sommar till CAL med KLM. Ringde till KLM och fågade, fick svar att det är på gång och att en del av deras 737 har redan det, men inte 747 som flyger till USA.

Tycker du borde ringa till dom och fråga, eller kanske kolla om dom är med på FB och ställa frågan där, så får du direkt svar från dom. Då kan du samtidigt fråga om dom har el kontakter på flyget, så att du kan eventuelt ladda din bärbar/platta om du ska använda en på flyget.
Av Faalk
15 dec. 2014 14:43
tack för alla svaren. Påvägen dit mellanlandar jag i london och påvägen hem i frankfurt.
Ska gå in på lufthansas sida och se om jag kan läsa mig fram till något. Är mest ute efter att slösurfa :)
Av Totopez
15 dec. 2014 21:57
Om du mellanlandar i London flyger du INTE med Lufthansa. Det bör vara United istället, men antagligen codeshare med Lufthansa.

UA har inte internet på sina 777.
Av Faalk
16 dec. 2014 16:36
Haha glömde skriva det.. Men från london är det lufthansa.
Till london är det scandinavian airlines.. Sen från london är det lufthansa (: "ett 777 plan va de nog"
Av Birgere
16 dec. 2014 18:57
Citerat från Faalk:
Haha glömde skriva det.. Men från london är det lufthansa.
Till london är det scandinavian airlines.. Sen från london är det lufthansa (: "ett 777 plan va de nog"
Inte en chans att du flyger med Lufthansa!
1. LH flyger bara till o från Tyskland (ev kan do ha en bränslepåfyllnadsstopp tex i Singapore för vidare flight till Australien.)
2. LH har inga Boing 777 i sin flotta.

Största sannolikhet som nämnts tidigare United med en codeshare med Lufthansa.
Om du tittar noggrannare på resedokumentationen så brukar det stå med finstilt text "Operated by XXX"
Av Totopez
16 dec. 2014 19:07
Citerat från Faalk:
Haha glömde skriva det.. Men från london är det lufthansa.
Till london är det scandinavian airlines.. Sen från london är det lufthansa (: "ett 777 plan va de nog"
Ledsen, men du flyger inte med Lufthansa. LH flyger inte från London till USA och har inga 777 i sin flotta.
Många bolag har samarbeten så att det andra bolagets flyg kan bokas genom det första, och får ett flightnummer från det första. Det är det som kallas codeshare.

Går ditt flyg 10.30 från London? Har det flightnummer LH9342? Det är United. Även om det är ett annat flyg än just det, men har nummer LH9xxx är det codeshare.
Av Faalk
16 dec. 2014 20:34
Haha ursäkta ;) inte kollat så noga :) allt jag sätt är lufthansa, men kan som ni säger vara operated by.. Aja, tack för hjälpen. Återstår att se om det finns något internet eller ej