Hittar inte Norwegian i listan när jag ska ansöka om Esta

Av Juliap
29 apr. 2013 14:54
Visningar: 1429
Hej!
Den 10 juni ska jag flyga till new york med norwegian, deras nya dreamliner som flyger direkt. Men har problem när jag ska fixa mitt esta. Där måste man angiva sitt flygbolag man åker dit med men norwegian finns inte med där! Ringde till norwegians kundtjänst för att höra med dom, men dom hitta inte heller sitt flygbolag och hänvisade mig till att kontakta ESTA. Vet inte till vem jag ska vända mig, så prövar här. Hur viktigt är det att flygbolaget är rätt registrerat? Och hur ska jag gå till väga för att lösa det här? Några tips/råd eller nån som är i samma situation???? Hjäääääääälp!
29 apr. 2013 15:14
Det är en frivillig uppgift som inte behöver fyllas i. Du kan dock fylla i Flight-nummer ändå om Du vill, kanske det går att fylla i hela numret med bokstäverna först DY#### ?
29 apr. 2013 18:03
Du kan ta det lugnt. Det är som Florida skriver frivillig uppgift. Fyll i flightnr om du vill fylla i nåt.
29 apr. 2013 19:56
Citerat från juliap:
Hej!
Den 10 juni ska jag flyga till new york med norwegian, deras nya dreamliner som flyger direkt.
Måste dock göra dig besviken då du inte kommer flyga med deras nya Dreamliner som inte ens kommer vara levererad till dem då. Nej det kommer vara inhyrda Airbus A.340-300 med ca 15 år på nacken som kommer ta dig över atlantpölen.

Norwegian beräknar att ta Dreamlinern i bruk någon gång i augusti.
Av Juliap
29 apr. 2013 21:56
Okej! Tack för snabba svar allesammans!
Får hoppas att flygresan går bra iaf, även utan dreamlinern då ;)
Hare fint!