Gratis sprit

Av Daytona
12 aug. 2010 17:40
Visningar: 2385
Hur var nu det där med öl/vin etc på SAS flygningar över Atlanten?
Var länge sen vi flög med dom och komer faktiskt inte ihåg.
Gratis är ju som ni vet väldigt gott ;0)
Av Hathor
12 aug. 2010 17:53
de var väl länge sedan någonting var gratis på SAS.......
Av Daytona
12 aug. 2010 18:26
Hittade svaret på min fråga helt själv. Och tänk, det är gratis till maten. Thank you SAS ;o)
12 aug. 2010 19:09
Är det gratis om man flyger Ekonomy Flex men kostar om man åker snålbiljetten ekonomy fixed?
Eftersom du ändå kollat upp - är läsk o juice gratis hela resan?
Av Daytona
12 aug. 2010 19:31
Jag citerar; " mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. I Economy ingår all dryck till maten. Alkoholhaltiga drycker, utöver det som serverats till maten, kan du köpa från Cloud Shop"

Så som jag förstår det, till maten är det gratis, brukar vara 1 flaska/burk strax innan maten och sedan 1 till själva måltiden. Resten får man köpa själv, förutom juicen och vattnet då.
12 aug. 2010 22:14
Ok tack :)

Om nån bryr sig så är det fritt hela resan på Lufthansa :)
Av Bibby
13 aug. 2010 03:12
Hmmm.....

Inget är ju gratis direkt men vissa bolag är mer eller mindre generösa med sin måltider och dryck därtill.

Det är också vad jag hört att SAS har två "fria" alkodrycker till maten på sina interkontinentala flighter.

LH må ha fri dryck under hela resan men ibland tar den slut helt plötsligt? ;-)

AF är dock fortfarande generösa tror jag tillsammans med turkarna och österrikarna, samt en massa andra också antar jag. Amerikanarna är dock snåla, de tar betalt för all alkodryck.
Av Homeros
13 aug. 2010 06:57
Citerat från bibby:

. Amerikanarna är dock snåla, de tar betalt för all alkodryck.
Frågan är ju vilka det är som är snåla egentligen? Flygbolagen eller resenärerna.....Själv har jag inget emot att betala när jag är ute och reser. Och nej, gratis är inte så värst mycket godare...
Av Aik
13 aug. 2010 09:01
Flög med sas i Juni till NY. Innan maten fick vi snacks och då beställde jag in vitt och rött plus en Baylis. När dricka vagnen till maten kom beställde jag samma sak igen. Jag tyckte det räckte gott och väl på den flygningen.
Glöm inte att dricka vatten oxå.)
AIK
Av Daytona
13 aug. 2010 09:45
Snåla eller inte, visst kan man betala för drickat. Men får man nått gratis så tack så mycket, Det handlar ju inte om att dricka sig i kalasform. Men har efter 15 års resande över Atlanten märkt att det dras in mer och mer. Förr fick barnen massor med pyssel och leksaker, gratis läsk, glass etc under hela flygningen. Nu är det inte alltid man får en filt ens, än mindre en kudde. Åker man med barn så betyder det där lilla rätt mycket ändå. Och visst, jag betalar gärna för spriten om det kan ge barnen lite extra på flygningen.