Florida med barn i April

3 jan. 2020 15:18
Visningar: 577
Hej!
Jag skulle behöva lite råd och tips inför vår planerade resa till Florida.
Det här är första gången vår familj reser utanför Europa och jag vill att det ska bli en rolig resa för barnen.
Vi har ännu inte bokat resan men tänkte resa två veckor i början av April. Det verkar vara billigast att flyga till Miami. Vi är två vuxna och tre barn (10 resp 7 och 7 år).

Jag skulle behöva lite tips på reseupplägg, boende samt kostnader. Vi har något begränsad budget (ca 60-70.000 kr för hela resan). Jag räknar med att flygresan kostar ca 20.000 kr. Kvar är boende, hyrbil, mat och nöje.
Hur tycker ni man ska bo? Ska man hyra ett hus och utgå därifrån? Eller ska man ha flera boenden. Vi vill gärna ha pool.
Hur många dagar ska man stanna i Miami? Jag har förstått att Orlando är värt ett besök?
Vi vill gärna uppleva stränder och andra sevärdheter, kanske några nöjesparker.
Vi kommer inte hinna med någon färjetur.

Jag tar gärna emot så många råd som möjligt. Tack så mycket!
Av Birgere
4 jan. 2020 12:04
Det finns tusentals tips på Florida här på forumet, bara att söka o drömma sig bort😊
Men lite kort om en 2-veckors resa för en barnfamilj (7, 7, 10).
- Miami: Leta efter boende lite norrut, tex Hollywood beach Ft Lauderdale etc och gör en dagstrip till Miami Beach. Härifrån klipper ni även Everglades och kanske några stranddagar. Så kanske 3-5 nätter.

Sedan skulle jag säga att ni tar resten av tiden i Orlando, boka ett hus eller lägenhet så spar ni massor på mat samt får ett mycket bättre boende än att trycka in er på hotell med 2 queensängar.
I Orlando så blir ju utbudet nästan obegränsat, vill strandbada så har ni 2 hav att välja på (men västkusten är nog fortfarande för kallt i vattnet), ni har alla parker och familjeaktiviteter plus härliga naturupplevelser om ni hellre vill det.
Fantastisk shopping kan ju finansiera en del av resan.
Kostnader, ni behöver ju minst en medelstor SUV eller van för att få plats med bagaget budgetera med $35-45/dygn.
Maten om ni kör självhushåll blir som i Sverige så ingen extra kostnad annars räkna med minst $30/vuxen på restaurang och max $10 fastfood. Boendet, räkna med $100-150/natt lite beroende på läge och standard. Men se till att boka boende med uppvärmd pool.
Sök på flyg till TPA, FLL, MCO och MIA men som du skriver MIA brukar vara billigast. Se upp med så att ni inte bokar med flygplatsbyte i London. Momondo tex varnar inte för detta.
5 jan. 2020 00:04
Tack så mycket för alla superbra tips!
Jag tror också att hyra lägenhet är bästa alternativet. Kanske dela upp det på Miami några dagar och Orlando resten.
Är Key West värd ett besök?
Jag ska kolla igenom forumet för fler tips :)
Av Birgere
5 jan. 2020 01:07
Citerat från Sigge_10:
Tack så mycket för alla superbra tips!
Jag tror också att hyra lägenhet är bästa alternativet. Kanske dela upp det på Miami några dagar och Orlando resten.
Är Key West värd ett besök?
Jag ska kolla igenom forumet för fler tips :)
Key West är definitivt värt ett besök. MEN du skrev att du ville ha en resa som var rolig för barnen så därför skippade jag både Miami och Key West speciellt också med åtanken att ni bara ska vara borta i 2v. Spar dom ställena till nästa eller näst nästa resa när barnen blivit äldre, helst i övre tonåren eller äldre.
Av Albin02
25 jan. 2020 00:19
Vi var i Florida för några år sen. då va barnen 3,9,och 12 år. Vi började med 4 nätter i orlando med Sea World, 1dag i en Universalpark, 1 dag på kennedy Space center( kan jag varm rekommendera, barnen älskade det), efter Orlando åkte vi till västkusten till Cleawater för lite avkoppling med strandhäng och lite små utflykter. Efter 4 nätter där begav vi oss de 4 sista nätterna till Miami. Där blev det bla NHL hockey, shopping på saw Grass mills(ett måste för den som gillar shopping), lite bad hann vi med,En dag åkte vi ner till Key West. Är nog det enda misstaget på denna resan då det var långt att köra. Ska man åka till key west bör man nog bo över en natt för att få ut något av det . Det är min upplevelse iallafall.

Vi åker tillbaka till Florida nu i april men ska bo på ett o samma ställe denna gång, i Fort lauderdale. Blir en lite lugnare resa denna gång. Ni kommer få en toppenresa oavsett vad ni beslutar er för att göra.