Fler frågor Edinburgh

Av Foppis
28 feb. 2011 19:03
Visningar: 1105
Så var det då jag igen med fler frågor till alla er reskunniga.

Har ju skrivit fler inlägg och fått mycket bra svar. Nu är hotell + B&B (Morven) bokat och det blev till slut också Ryan air :)
Men... sista dagen kommer vi norrifrån med bil tillbaka till Edinburgh för avresa tidigt morgonen därpå. Jag har kollat olika hotellalternativ för sista natten och min fråga är:

Har någon bott på "flygplatshotell" med shuttleservice? Vi skall lyfta 6.55 på morgonen så vi måste ju vara på flygplatsen ca. 5.30.
Det känns lite riskabelt att bo i Edinburgh centrum och få en taxi som "klaffar till flygplatsen så tidigt. Eller har jag helt fel?
Kan någon som haft liknande situation berätta om hur ni löste detta?
Av Asok
3 mars 2011 19:49
Det är säkert inga problem att förboka en taxi genom hotellet ni bor på.
Av Pogge
3 mars 2011 20:16
När du ändå har vägarna förbi Edinburgh, missa inte att pröva de friterade "Mars" chokladbitarna.
Kanske låter lite skumt men det e förbaskat gott.
Finns att köpa på nått snabbkäk st'älle. Kan ha hetat nått som pizzeria Oscar eller nått. ( minns inte riktigt)

/johan
Av Foppis
3 mars 2011 20:39
Asok, du har helt rätt. Självklart funkar det säkert att förboka taxi tidigt på morgonen. Edinburgh är ju ingen liten håla direkt ;). Så det blir säkert bra!
Johan, det låter skumt med friterad marschoklad, måste därför provas :)

Andra sådana Edinburgh tips mottages gärna och om någon har "bästa, coolaste, mysigaste puben" att rekommendera så bara skriv!

Tackar. /Helen
Av Sjalen
4 mars 2011 10:28
Citerat från foppis:
Asok, du har helt rätt. Självklart funkar det säkert att förboka taxi tidigt på morgonen. Edinburgh är ju ingen liten håla direkt ;). Så det blir säkert bra!
Johan, det låter skumt med friterad marschoklad, måste därför provas :)

Andra sådana Edinburgh tips mottages gärna och om någon har "bästa, coolaste, mysigaste puben" att rekommendera så bara skriv!

Tackar. /Helen
En "cheese, onion and pineapple" på The Baked Potato Shop, Cockburn Street i gamla stan....mmm...
Av Asok
4 mars 2011 18:40
Det självklara är ju att käka Haggis när ni är i Skottland. Ootroligt gott är det. Brukar bunkra upp varje gång jag är i London eftersom jag tyvärr inte kommer till Skottland lika ofta.
Av Foppis
4 mars 2011 21:40
Härligt! Tar till mig alla tips =)
Av Visial
4 mars 2011 23:20
Måste tipsa om Alexander McCall Smiths böcker - Livet på Scotland Street 44, som utspelar sig i Edinburgh, mycket bra bokserie! =)
Av Sjalen
7 mars 2011 11:13
Citerat från asok:
Det självklara är ju att käka Haggis när ni är i Skottland. Ootroligt gott är det. Brukar bunkra upp varje gång jag är i London eftersom jag tyvärr inte kommer till Skottland lika ofta.
Kan du inte köpa det på The English Shop? Fast det kanske bara är varianten på burk och inte en stor, fet riktig en förstås. Men sådana borde de kunna ta in som beställning.
Av Asok
8 mars 2011 08:43
Ärligt talat så har jag inte kollat där men misstänker att de bara har på burk och den är inte lika god som den riktiga vacuumförpackade haggisen. Har fortfarande ett gäng i frysen som jag inte har hunnit avnjuta ännu. Får bli snart tror jag.
Av Lasse42
14 mars 2011 12:32
Bussen ut till flygplatsen tar en halvtimme och går även på morronen från bron över järnvägen mitt istan. Skulle det bli kärvt med tiden cirklar taxibilarna omkring där, men Du bör väl vara på flygplatsen en timme före pga allt kollande och vandrande.
Av Foppis
14 mars 2011 15:07
Citerat från visial:
Måste tipsa om Alexander McCall Smiths böcker - Livet på Scotland Street 44, som utspelar sig i Edinburgh, mycket bra bokserie! =)
Lyssnar på mycket ljudböcker via en ljudbokstjänst i mobilen. Kollade och de böckerna finns. Skall lägga till dem till min lyssnarlista =)