Extra baggage

5 aug. 2013 19:03
Visningar: 2652
Åker till Kalifornien nästa onsdag.
Antar det blir en del shopping så funderar att redan nu förbereda för ett extra baggage hem.
Står på min biljett att jag kan köpa till baggage. Måste jag förboka det lr kan man göra det i incheckningsdisken och betala på plats när man åker hem?
5 aug. 2013 21:12
Du sa inte vilket flygbolag du flyger med men man kan alltid betala på plats (i disken eller på biljettkontor). Det är i hos några bolag billigare att göra det online.
5 aug. 2013 22:44
JOnas - SAS har en jättebra online live chat där du kan ställa frågor av den här typen direkt till någon på SAS! Jag har använt den några gånger.
Av Henke82
6 aug. 2013 07:01
Hej
Gjorde detta förra året på väg hem från LV med United Airlines och det kostade 700:- för ett extra bagage !
Bokades på plats vid incheckningen
Av Asok
6 aug. 2013 08:18
Gör det när du checkar in online. Det blir billigast så och du betalar i dollar.
6 aug. 2013 08:55
Du kan som sagts göra det i incheckning/bagdrop. Beror lite på vem Du bokat med SAS eller UA.

Det brukar finnas info om det när man loggar in på sin bokning på flygbolagets sida. Verkar kosta $100 eller 875:-. . SAS verkar inte ha tjänsten att man kan betala i förväg, United tror jag har det. Senast åkte vi British Airways och där kunde man förbeställa billigare på vissa sträckor men inte hemresan dumt nog. Kolla upp hur mycket handbagage Du får ha, vi fick ha 23 Kg där också så vi behövde faktiskt inget extra bagage (alltså 23 kg bagage + 23 Kg handbagage + en handväska/portfölj/datorväska/ pers.).

http://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx
http://www.sas.se/allt-om-resan/bagage/overvikt/
6 aug. 2013 10:09
Baggage Allowance:
OSL to LAX - 1 Piece SCANDINAVIAN AIRLINES, each piece up to 50 pounds/23kilograms and up to 62 linear inches/158 linear centimeters
Prices of additional baggage pieces:
599 SEK up to 50 pounds/23 kilograms and max length up to 79 inches/200 centimeters
LAX to OSL - 1 Piece SCANDINAVIAN AIRLINES, each piece up to 50 pounds/23kilograms and up to 62 linear inches/158 linear centimeters
Prices of additional baggage pieces:
599 SEK up to 50 pounds/23 kilograms and max length up to 79 inches/200 centimeters

har bokat via kilroy med sas alltså. Så priset verkar vara 599sek för extra baggage?