Boende Florida

Av Agcami
18 feb. 2014 19:06
Visningar: 302
Tänkte besöka Florida för första gången. Hade tänkt hämta ut en hyrbil på flygplatsen . Vill inte boka upp mig på hotell då jag inte vet hur länge jag tänker stanna på varje ställe. Är det möjligt att hitta hotell/motell längs vägen utan att ha förbokat? Någon som har tips på bra och prisvärda hotell/motell?
Av Birgere
18 feb. 2014 19:53
det beror på när, var och vilken budget du tänker dig. Bästa är nog att du bokar successivt på nätet när du bestämt dig var du vill sova nästa natt.
Av Agcami
18 feb. 2014 20:09
Citerat från Birgere:
det beror på när, var och vilken budget du tänker dig. Bästa är nog att du bokar successivt på nätet när du bestämt dig var du vill sova nästa natt.
Åker i slutet på Mars och hade tänkt mig max 800 kr natten. Tips på någon bra hotellsida
18 feb. 2014 20:12
Hej!
Tillbringade för ett år sedan 2 veckor i Florida med man och barn. Vi började i Orlando, sedan ut mot Tampa och Fort Myers, för att sedan avsluta semestern i Orlando. Vi hade bokat allt hemma utom de tre sista nätterna utav den anledningen att amerikanarnas "spring break" började strax efter vår ankomst och då kommer många amerikanare själva till Florida. Vi hade ipaden med oss och kopplade upp oss till hotellets wifi. Bokade de sista nätterna på detta viset, betalning och allt fungerade utmärkt! Inte ett enda miss på hela resan, vi bokade allt själva, biljett, hyrbil och hotell och sparade åtskilliga tusenlappar!
18 feb. 2014 20:31
Citerat från Agcami:
Citerat från Birgere:
det beror på när, var och vilken budget du tänker dig. Bästa är nog att du bokar successivt på nätet när du bestämt dig var du vill sova nästa natt.
Åker i slutet på Mars och hade tänkt mig max 800 kr natten. Tips på någon bra hotellsida
Man hittar ju alltidnågot men det är olika lätt på olika ställen och man kan inte vara kräsen speciellt inte om man ska hålla en budget, man får ta vad som finns och det finns alltid en risk att det blir både dyrt och dåligt, priset för flexibiliteten...
Att som Birgere skriver boka så fort man vet vart man ska nästa gång är verkligen att rekommendera och det funkar bra att boka så på hotellens egna sidor men lättast är det att boka genom t.ex. Hotels.com, Booking.com, MrJet.se och liknade sidor, där kan manjämföra alla hotell och se priser, kundbetyg läge, o.s.v. på ett enkelt sätt, Tripadvisor är också ett bra verktyg för att sålla fram intressanta alternativ.

Det sämsta sättet skulle jag säga är att bara köra och hoppas kunna gå in på första bästa ställe och ha turen att det finns rum, de har rimligt pris och dessutom godtagbar standard. Kan kosta och ta mycket tid dessutom. Att checka in och behöva byta hotell dagen efter för att man hittat ett bottennapp är inte så kul.
19 feb. 2014 20:22
Aqcami, Du semestrar i slutet på Mars och kanske i början på April. Var beredd på, som andra nämner, mycket folk, trafik och betydligt dyrare hotell, speciellt runt turistdestinationerna.

Kommer du att röra dig runt Miami/Ft Lauderdale och framför allt ned mot Key West så kan det bli svårt med både rum och höga priser. Du lär inte komma långt med SEK 800 ned mot KW. Rum kan du alltid hitta i Miami/Ft. Lauderdale men inte i de bästa områden. Kör inte in och övernatta i fel områden.
Orlando har ett stort utbud på hotell och även om det är spring break bör du kunna hitta rum om du kör utanför de mest populära områdena.

Du kommer också att upptäcka skyltar längst huvudvägaran som säger “Accommodation” och sedan visar vilka hotell som finns vid nästa avfart. Dessa anses som övernattnigshotell (folk stannar i regel bara en natt) på grund av deras läge. I regel så fylls dessa upp senare på dagen/kvällarna och här kan verkligen priset åka upp och ned. Mycket kan också beror på vädret. Dåligt väder betyder tidigare beläggning.

Klicka på min bild till vänster och skicka mig ett meddelande så skall jag skicka dig bra hotellinformation. Detta är information som många hotellägare inte skulle bli glada om det publicerades offentligt. Därför har vi valt att inte publicerat det på vår web sida. Jag har även inkluderat en lista på de tio sämsta hotellkedjorna i USA (enligt Consumer Report Magazine). Jag har själv varit hotellägare i många år (här i Florida) och kan den här branchen.
Av Camlev
21 feb. 2014 13:18
Ett tips är att stanna på rastplatser. finns ofta häften med rabattkuponger där.
Vi bodde billigt på flera olika hotell/motell med sådana kuponghäften när vi var i Florida för några år sedan. Hittade tips om det på något reseforum innan vi reste iväg.