Behöver hjälp!! London med sambo och svärföräldrarna

Av Jahnna
5 sep. 2012 21:48
Visningar: 991
Hej alla!!!!

För att få best koll inför en resa gör jag som alltid, frågar er! =)

Var dock i London för ett par veckor sedan. Då köpte vi oystercards, borde vi ha köpt travelcards istället?

Sen undrar jag om afternoon tea.... Har lyckats boka Ritz men 60 pund per person är kanske inte jättekul, skulle vara roligt att kunna göra nåt på resan. Så finns det nåt annat afternoon tea som är bra fast lite bättre pris?

Och sist men inte minst! Boendet!! Nån som vet nåt prisvärt?

Tack på förhand

//En förvirrad J.
Av Jahnna
5 sep. 2012 22:25
Såg den, tackar! Det finns galet många.... Frågan är bara vilka är bra?
Av Asok
6 sep. 2012 10:12
Oyster card tycker jag absolut är bäst för er allihopa (man måste ha ett var).

Vi bodde på Euro Hotel i Bloomsbury senast vilket vi var väldigt nöjda med. Dock är det många o branta trappor att gå i.
Av Desires
6 sep. 2012 11:08
Afternoon Tea hann vi inte med men jag har fått tips om att varuhuset Harrods ska vara trevligt att inta detta på, ”suveränt gott och påfyllning tills man blir mätt”, där kan man sitta högst upp och se ut över takåsarna. Ett annat bra ställe för afternoon tea ska vara det nyrestaurerade The Wolseley vars art deco-lokal är en av Londons allra vackraste. Dessutom blir du inte utslängd här om du kommer utan slips och kavaj – detta kan tydligen hända hos den konservative grannen The Ritz. Har också fått tips om att Bermondsey street är väldigt populärt för detta och att det finns många mysiga pubar i det området.

Vi bodde på hotell St Giles vilket jag INTE vill rekommendera. Rummen var pyttesmå och dålig service tyckte vi! Jag har skrivit ned några hotellförslag på mitt inlägg nedan, det är hotell som andra rekommenderat.

Här lite mer om London http://www.desires.se/#post77
6 sep. 2012 12:09
Citerat från jahnna:
Såg den, tackar! Det finns galet många.... Frågan är bara vilka är bra?
Ja det har du ju rätt i :) Jag har själv aldrig avnjutit det i London. Det finns ju så många så alla har unika erfarenheter. Men ärligt talat tror jag inte det kan bli fel, annat än om man väljer det billigaste utan att någon intygat att det är riktigt bra. £60 som var det pris ni fått låter ju sjukt mycket och onödigt dyrt :O Så högt behöver man inte gå. Men för halva priset eller knappt därunder kan ni nog vara säkra på att det blir bra :)

Här är en lista på de som anses bäst av någon/några: http://www.afternoontea.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=135&Itemid=16
Av Asok
6 sep. 2012 19:34
Har bara haft Afternoon Tea på Browns Hotel off Bond Street det var prisvärt o väldigt trevligt dock var detta många år sedan. Vet inte om man kan boka plats där numera då kunde man inte det.
Av Linnlia
7 sep. 2012 19:18
Hej!

Vi var i London i maj och avnjöt högklassigt Afternoon tea på hotellet Rubens at the Palace , kan verkligen rekomenderas.
Vi betalade 27 pund och jag tror det kostade 35 pund om man valde till champagne.
Rubens ligger bara ett stenkast från Buckingham palace och enklast är att boka bord på deras hemsida:
rubenshotel.com

Vi bodde på Novotel Tower bridge. Mycket trevligt hotell med en underbar frukostbuffé och tunnelbanestation precis runt hörnet.
Som det hörs på namnet ligger hotellet alldeles i närheten av Towern.
Vi bokade genom hotels.se och fick ett riktigt bra pris.

Lycka till!
Av Annl
9 sep. 2012 11:20
Håller med - Browns Hotel är riktigt trevligt för afternoon tea.
Citerat från asok:
Har bara haft Afternoon Tea på Browns Hotel off Bond Street det var prisvärt o väldigt trevligt dock var detta många år sedan. Vet inte om man kan boka plats där numera då kunde man inte det.
Av Jahnna
15 sep. 2012 13:06
Svärmor fyller år den helgen och hon vill köra på Ritz så det är bara att klä upp sig och lära sig dricka te nu då.... Men tusen tack för alla tips när det kommer till den delen. =) Sitter fortfarande dock och letar efter prisvärt boende som inkl frukost och är i närheten av en metro. Är inte den som vill lägga en massa pengar på boendet men vill ändå att det ska vara någolunda bra.
Av Annl
16 sep. 2012 16:29
Jag har inte varit på Ritz men jag har läst flera reportage om att det är bättre på Browns och att Ritz överlevt sig själv. Skulle det vara så är det ju synd för det är ju inte helt billigt.
Citerat från jahnna:
Svärmor fyller år den helgen och hon vill köra på Ritz så det är bara att klä upp sig och lära sig dricka te nu då.... Men tusen tack för alla tips när det kommer till den delen. =) Sitter fortfarande dock och letar efter prisvärt boende som inkl frukost och är i närheten av en metro. Är inte den som vill lägga en massa pengar på boendet men vill ändå att det ska vara någolunda bra.
Av Maryo
17 sep. 2012 10:06
Hej. Var i London för två helger sedan med mamma, pappa o syster för att fira pappa i efterskott. Vi bodde jättebra på The Grosvenour Hotel vid Victoria station. Vi hittade ett jättebra pris på Booking.com och även om inte frukosten var inkluderad så fanns det massor av små ställen nära hotellet där vi åt frukost. Frukosten på hotellet var jättedyr men de hade specialpris på helgen så vi åt en dag. Den var jättebra, buffé med allt möjligt och gott kaffe.

Flyger ni till Gatwick så ligger hotellet perfekt i anslutning till Victoria station dit snabbtåget kommer in.

Ha en jätterolig helg i London!!

Hälsningar Maria.