Båtluffa

29 mars 2007 15:11
Visningar: 1607
Hej! Ska båtluffa i sommar. Flyger till Karpathos sen vidare uppåt mot Samos där vi flyger hemifrån. Har inte riktigt bestämt vilka öar vi ska besöka på vägen, någon som har något bra tips? Kram Linnéa
Av Torv
29 mars 2007 20:54
Hej:)

Bara undrar i vilken del av övärlden.

Upp mot samos hållet så råder jag dig at åka till syros, en ö som är sådär stor, och jättefin.
Av Ivan
29 mars 2007 22:45
Hej Linnea!
Karpathos till Samos. Då har du ju alla Dodekanesserna att välja på.
Beror på hur lång tid du har på dig.
3-4 dagar på vardera Simi och Nissiros är aldrig fel.
Skrev lite om Karpathos och Nissiros i senaste Magasinet.
Kalimnos är större med mer att väja på. Massouri och ön Telendos utanför tycker jag ger mest.
Patmos brukar vara ett måste, men kanske lite väl mycket måste numer. Om du ändå kommer dit, välj Lampi Beach.
Närmast Samos har du min egen favorit Fourni.
Får du tid över på Samos så missa inte Possidonio längst österut.
Du kan få mer info om öarna på Jannes hemsida:
www.kalimera.nu
Hälsn
Ivan
30 mars 2007 09:43
Hej!!
Vi ska flyga till Karpathos och sen vidare till Samos med båt.
30 mars 2007 09:44
Hej!
Ja vi har funderat på första Karpathos, tilos, patmos och Samos men kanske ska nöja oss med patmos där emellan, blir en lång båt resa bara. Du har ingen bra information om båt tiderna. Jag har beställt och studerat Mera Kalimera också men är alltid bra med lite personliga tips..

Mvh Linnéa
Av Ivan
30 mars 2007 11:01
Ingen har någon bra koll på båttiderna. Man vet inte att båten kommer förrän man ser den styra in i hamnen.
Fast jag kanske råkat illa ut som oftast reser i september då man lägger om från sommartidtabell till vinter.
Ha lite marginal till hemreseön. Blåser det mer än 8 Beaufort går inte båtarna. Inget problem med öppna havet och dessutom har de bogporten igensvetsad. Däremot svårt att komma in i hamnarna.
Förra gången på Karpathos valde jag att flyga tillbaka till Rhodos varifrån jag skulle flyga hem.
Flyget går alltid om det inte regnar, och det gör det oftast inte förrän i november.
30 mars 2007 16:37
Hej, har tyvärr inte så många tips, förutom iof Amorgos som är en helt underbar ö, vacker och väldigt lugn (om man giller det förstås). Ligger kanske lite avsides från er rutt, men ser inte ut att vara så långt borta på kartan :)

Däremot så är jag nyfiken på hur man hittar flygbiljetter till Karpathos o hem från Samos? vem flyger ni med? Tycker bara jag hittar billiga flyg ToR till Aten.
30 mars 2007 17:26
Hej.
Jag flyger med Apollo ner till Karpathos, sen hem från Samos kommer jga inte ihåg vilket bolag det var, men kan kolla upp det.
Mvh Linnéa
2 apr. 2007 13:07
Ok, tack så mycket, hade inte en tanke på att man kunde boka one way flyg med Apollo :)

Om du vet vem du ska flyga hem med vore jag tacksam, alltid bra att veta vilka flygbolag man kan åka med.
2 apr. 2007 16:22
Hej! Vi flyger hem med Olympic Airlines. Två byte i för sig men bra pris. Har du gjort några andra bra resmål som du kan tipsa mig om..
Mvh Linnéa