Barcelona & Andorra

27 juli 2016 01:09
Visningar: 931
Hej!
Åker till Barcelona nästa vecka, jag har någon gång läst om tex ta bussen till Andorra över dagen. Undrar om någon här har gjort en sådan utflykt? Sett att man även kan göra en special utflykt arrangerad till både norra Spanien/Andorra/Frankrike. Tankar ?

Tack!!
// Rebecca
27 juli 2016 12:07
Enklare att hyra en bil och köra dit ni vill.
Av Brassen
28 juli 2016 17:22
Tycker det gick smidigt att ta bussen, har för mig att det tog mellan 1,5 och 2 timmar. Hann precis se en film som dem visade på bussen. Har ni tid så stanna gärna en natt i någon by i Andorra.
28 juli 2016 17:29
Hej Brassen,
Tack för svar, minns du hur/vart ni bokade bussen? Pris?

/Rebecca

Citerat från Brassen:
Tycker det gick smidigt att ta bussen, har för mig att det tog mellan 1,5 och 2 timmar. Hann precis se en film som dem visade på bussen. Har ni tid så stanna gärna en natt i någon by i Andorra.
28 juli 2016 17:30
Hej Worldofmarie,
Tackar för svar! Var det smidigt att hitta och köra dit? Är det dyrt att hyra?

/Rebecca
Citerat från Worldofmarie:
Enklare att hyra en bil och köra dit ni vill.
28 juli 2016 17:38
Citerat från Rebeccacecilia:
Hej Worldofmarie,
Tackar för svar! Var det smidigt att hitta och köra dit? Är det dyrt att hyra?

/Rebecca
Jag har inte själv varit där, men det är ju alltid praktiskt att köra bil. Priser kan du ju kolla på sntingrn de olika hyrbilsfirmorna eller hos t.ex. Reseguiden eller Mr Jet.
Av Brassen
29 juli 2016 07:40
Citerat från Rebeccacecilia:
Hej Brassen,
Tack för svar, minns du hur/vart ni bokade bussen? Pris?

/Rebecca
.
Halloj !
Jag hoppade på en buss vid flygplatsen, tror det gick en buss i timmen. Kommer inte ihåg vad det kostade men tyckte det var billigt.
Av Brassen
29 juli 2016 07:49
Hej igen !
Ville bara säga att om ni känner och har tid så ta er upp på Andorras högsta bergstopp Pedrosa. Man kan gå upp på en dag från mysiga byn Arinsal. Det finn en bergsrestaurang på vägen. Ha en skön resa !
2 aug. 2016 22:35
Tack för svar, är i Barcelona nu har förstått att det finns en buss som finns i närheten som går direkt och känns smidigt. Min fråga är nu bara om det är "värt" det? En dag i Andorra? Om ja vad finns att göra under en dag?

Tack på förhand
Rebecca
Av Brassen
3 aug. 2016 20:10
Citerat från Rebeccacecilia:
Tack för svar, är i Barcelona nu har förstått att det finns en buss som finns i närheten som går direkt och känns smidigt. Min fråga är nu bara om det är "värt" det? En dag i Andorra? Om ja vad finns att göra under en dag?

Tack på förhand
Rebecca

Hej !
Jag kanske svarar för sent? Men en dag i Andorra blir nog bara shopping och om den är bra får någon annan svara på. För mig är Andorra häftiga berg och då behövs minst 3 dagar. Lycka till hur ni än gör.
4 aug. 2016 17:25
Tack för svar!
Vi åker i morgon de blir en heldag från 10 till 19, vill gärna se lite natur! Finns de någon "enklare" vandring man kan ta?

/R

Citerat från Brassen:
Citerat från Rebeccacecilia:

Tack för svar, är i Barcelona nu har förstått att det finns en buss som finns i närheten som går direkt och känns smidigt. Min fråga är nu bara om det är "värt" det? En dag i Andorra? Om ja vad finns att göra under en dag?

Tack på förhand
Rebecca
Visa mer
Hej !
Jag kanske svarar för sent? Men en dag i Andorra blir nog bara shopping och om den är bra får någon annan svara på. För mig är Andorra häftiga berg och då behövs minst 3 dagar. Lycka till hur ni än gör.