Återbetalning Lufthansa

Av Mr_ok
12 okt. 2020 10:36
Visningar: 775
Tänkte höra med er om ni har fått återbetalt från Lufthansa?
Vi hade köpt biljetter via resebyrå och sedan reserverat sittplatser direkt hos flygbolaget som vi betalade för. Själva biljetten har vi fått ombokat med resebyrån men sittplatserna skulle vi ta själva direkt med flygbolaget.
Vi följde anvisningarna från LH om att kontakta dom en vecka innan avresa (skulle rest från Orlando 2 juli) och fick en bekräftelse på mottaget mail och att det är under utredning. Men nu svarar dom varken på mail eller via Facebook. Ringde dom vid två tillfällen med en kö tid på 1.5h bara för att få ett svar att ärendet ligger för behandling.
Vi valde att reservera och betala extra för sittplatserna bara för att få möjligheten till sittplats med mer benutrymme på nattflyget, på deras 747-400 så har sitt rad 29 mer benutrymme än Premium Ekonomi då det inte finns någon fast vägg mellan dom olika klasserna.
Av Jonas73
24 okt. 2020 14:57
Hej, jag skulle ha flugit med Austrian Airlines som är ett dotterbolag till Lufthansa. Från det att de tog emot min begäran om återbetalning tog det nästan 10 veckor innan jag fick tillbaka pengarna på mitt konto.
Av Mr_ok
2 nov. 2020 08:42
Ok, snart 18 veckor och fortfarande inget. Läste lite på FB och där är många som inte har fått något svar än fast dom väntat sedan april/maj. Tydligen är det bättre service hos samarbetspartners/dotterbolag än hos själva Lufthansa.
Av Ales
7 nov. 2020 21:16
Vi bokade resa till Usa dec- jan i år via sembo med Lufthansa.
Fick ett mail från sembo om att Lufthansa hade ställt in utresa och erbjudit oss en annan utresa samma dag men med annan mellanlandning och med info om att vi kan avboka med full retur om vi så önskar.
Vi var så glada att detta hände att vi inte behövde jaga föräskrings för att avboka;)
Vi var inställda att vi skulle vånta i flera månader men fick pengar återbetalade inom fyra veckor.
Snacka om förvåning.. men glada blev vi;)
10 nov. 2020 22:42
Har tappat förtroende för Lufthansa. Svåra att nå, håller inte vad de lovar. Fick besked om att de hade avbokat min resa och pengarna skulle betalas tillbaka (när jag avböjde voucher) men inget hände.
Däremot fick jag mina pengar tillbaka ganska omgående efter att jag hade skickat in kreditkortsreklamation.