Antigen eller PCR

31 maj 2022 17:51
Visningar: 165
Jag ska flyga till USA snart och är lite konfunderad över om man behöver ett antigen eller ett PCR test.
Jag tycker det är lite oklart exakt vilka antigen tester som är okej eftersom inte alla verkar vara det.

Har sett att flera sagt att dom ska köra med antigen men är det någon som rest med det och vet att det funkar? Eller borde man köra på ett PCR test för att vara säker?
31 maj 2022 21:36
Tusen tack för svar!
Tycker inte jag hittat ett hundraprocentigt svar på frågan någonstans, så skönt att veta att det går med bara ett antigen test!
1 juni 2022 01:32
Antigen! Gjorde den förra veckan!
1 juni 2022 06:07
Någon som vet om det kommer bli någon ändring, att man inte behöver ta test innan avresa? Vi åker den 17/6.
1 juni 2022 13:02
Citerat från Dalton17:
Antigen! Gjorde den förra veckan!
Tackar!
1 juni 2022 13:04
Citerat från Helene63:
Någon som vet om det kommer bli någon ändring, att man inte behöver ta test innan avresa? Vi åker den 17/6.
Jag har sett att många, framförallt resebolag har velat få bort det. Men finns det planer på att faktiskt göra det är det inget som sagts högt. Gissar att det går snabbt om dom väl bestämmer sig för det.
Vi får hålla tummarna!
1 juni 2022 14:56
Citerat från Roonil_wazlib:
Citerat från Helene63:
Någon som vet om det kommer bli någon ändring, att man inte behöver ta test innan avresa? Vi åker den 17/6.
Jag har sett att många, framförallt resebolag har velat få bort det. Men finns det planer på att faktiskt göra det är det inget som sagts högt. Gissar att det går snabbt om dom väl bestämmer sig för det.
Vi får hålla tummarna!
Ja det får vi göra men kanske lika bra att boka ett test ändå.
1 juni 2022 14:59
Citerat från Helene63:
Citerat från Roonil_wazlib:
Citerat från Helene63:
Någon som vet om det kommer bli någon ändring, att man inte behöver ta test innan avresa? Vi åker den 17/6.
Jag har sett att många, framförallt resebolag har velat få bort det. Men finns det planer på att faktiskt göra det är det inget som sagts högt. Gissar att det går snabbt om dom väl bestämmer sig för det.
Vi får hålla tummarna!
Ja det får vi göra men kanske lika bra att boka ett test ändå.
Det brukat vara fri avbokning. Så bättre att ha en bokad tid tror jag!
1 juni 2022 15:06
Citerat från Roonil_wazlib:
Citerat från Helene63:
Citerat från Roonil_wazlib:
Citerat från Helene63:
Någon som vet om det kommer bli någon ändring, att man inte behöver ta test innan avresa? Vi åker den 17/6.
Jag har sett att många, framförallt resebolag har velat få bort det. Men finns det planer på att faktiskt göra det är det inget som sagts högt. Gissar att det går snabbt om dom väl bestämmer sig för det.
Vi får hålla tummarna!
Ja det får vi göra men kanske lika bra att boka ett test ändå.
Det brukat vara fri avbokning. Så bättre att ha en bokad tid tror jag!
Japp, bättre att ta det säkra före det osäkra!