Stöd Ukraina

S_sandras blogg

Tisdag 31 Mars 2009 - Gold Coast

V festival o The Killers :D

ja skola som vanligt mån - tors förra veckan. Lite activities o göra i läxa, ska lämnas in sista veckan men lika bra o göra dem efter hand.
Fredag så solade jag lite, ute knappt 3h i solen. Sen slappa och utgång på kvällen. Käkade pizza med Marisa först o sen körde hon mig till Anna o Maria. Kom dit vid 8, lämnade där halv 10 för o gå hem till Amanda (svensk) som bor med två andra svenskar, Ellen o Viktor. Viktor o Amanda går på min skola o Ellen på Griffith. Satt o snackade o drack tills halv 1 då gick vi ut. Tog taxi hem vid 3. Somnade vid 4.

Lördagmorgon så var där folk o köket när jag gick ner vid 10. Fabians kusin o nån annan från Chile som var på besök i Australien. Såg dem när jag kom hem, låg på soffan i vardagsrummet.
Såg på Happy Feet på tv:n.

Söndag så var det V Festival! Gick upp vid 9, käkade havregrynsgröt, man vet aldrig när de blir mat nästa gång om man ser hur det gick sist :P Damian ringde vid 11 o sa att han nyss vaknat. Kom o hämtade mig vid halv 1 nått. Sen till hotellet där Zane o Peter skulle sova. Peter jobbar på en bank i Sydney o skulle flyga dagen efter kl 8. Sen subway och dricka. De beställde bil till 3 för o ta oss till festivalen. En limo o en vanlig bil. Åkte i limon med Damian, Erin, Zane, Dean, Adam, Nathan o Peter. Aldrig åkt i en innan, haha, : )

Träffade på Anna, Maria o Emelie där vid baren, haha vad e chansen ?? Å sen Leah från skolan.
Såg Children COllide, Kaiser Chiefs, Snowpatrol (från andra sidan träden, haha, men man hörde dem även om man inte såg ansiktena). o The KILLERS såklart!! Fan va bra de var! Kan ju säga att jag hade ont i halsen sen ;P Hade med min regnponcho men vid 6 slängde jag den för det skulle väl inte regna o palla bära den. När Killers ska börja tror ni inte regnet kommer? men de sluta and it was all good : ) i slutet så kom det o det kom ner bra. Hade en plastfodral så jag fick ner kameran o mobilen i den o resten av mig var dygnsur! precis som de flesta, good vibes i repris fast inte lika mkt vatten o gegga.

När The Killers var klara så såg man folkmassorna röra sig mor utgången, massa folk!! köpte en t-shirt, man måste ju, haha ; ) sen köa till bussarna som tog oss till broadbeach. Sen skulle killarna ha kebab. Sen taxi hem o Damian sa att jag kunde sova hos honom men jag hade ju skola måndagmorgon så taxin gick en runda kan man ju säga. Fick pengar så jag betalade när jag hoppade av sist. tot $47 för 6 pers. helt ok.

hem o lämna skorna utanför dörren o sen upp på rummet och ta en varm dusch. dels för att jag var dygnsur och sen gegga på benen. men sen kunde jag inte somna. visste att jag skulle upp kl 6.30. kollade på mina filmklipp från kvällen och klockan var lätt över 1.30 innan jag somnade.
Upp på måndagen och in i duschen, sen frukost, Marisa hade gjort havregrynsgröt så de åt jag. sen hem till Silvia (engelskalärare på skolan som bor på samma gata) o så åkte jag med henne till skolan.

Gäspade halva lektionen, men de va lugnt, bara 4 pers. Å de lektionerna går så sakta för de andra e så sega, eller en del, med att göra vad vi ska o läraren bara sitter o väntar på att vi ska bli klara. får jag inte bra betyg så blir jag lack.
sen hem men klart kunde man inte sova då. laddade över mina bilder o videoklipp till datorn. på kvällen gick vi på dansen.

Idag så har jag varit i skolan, skrivit lite på mina activities. tog lunch med Emelie o Justina, skulle ha träffat Kerry vid 3 men hon blev fast på jobb så vi får boka om att ses igen. pallar snart inte, alltid samma sak :p

skola ons o tors sen inga spec planer. kanske på salsakvällen på lördag och träffa Emelie på söndag.

hoppas allt e bra med er o att våren e på väg ordentligt. Här e hösten här, man känner det i luften och värmen e inte den samma. ändå runt 24grader

vi hörs
kram

ska försöka lägga upp lite bilder, ett tag sen anar jag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

let it snow, let it snow, let it snow!
11 år sedan
-23 grader
11 år sedan
Gott nytt år !
11 år sedan
tiden rinner iväg
11 år sedan
sunshine !
11 år sedan