Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Söndag 28 September 2008 - New York
Resealbum: 14 dagar i USA

Tre dagar i NY

Det är nu dags att lämna New York och köra vidare mot Niagara fallen. Vi har spenderat tre dagar här och inte hunnit med allt som jag hade hoppats på, NY är stort och det tar tid att ta sig runt, oavsett om man går eller tar tunnelbanan. Central Park är en plats vi inte har sett men där emot har vi sett Frihetsgudinnan, Empire state building och Chrysler building och vi var vid World Trade center och såg den enorma byggarbetsplatsen men full aktivitet. Området är stort men inte så stort som jag hade väntat mig.

Vi har vandrat Broadway upp och ner, fram och tillbaka och vilket skådespel det är där, fram för allt när mörkret har lagt sig och alla skyltar lyser, blinkar och visar sitt budskap i form av reklam.

Ett besök på Madame Tussaud´s tyckte vi var ett måste (vi tog inte chansen i London när vi var där senaste) men vad vi blev besvikna. Dyrt var det självklart att gå in där men jag trodde att vaxdockorna vi skulle få se skulle vara i stort sett identiska mot originalen. Om jag säger att jag inte såg att Madonna var Madonna!? Jag tror att Elvis hade skrattat åt sig själv om han hade sett sig själv......

I går såg vi musikalen Mamma Mia, otroligt bra!

Nej nu måste vi i väg.....

Förresten...vädret här i NY har varit grått, blött och dimmigt..... Vi har sett halva byggnader......Rätt så regnit men dock varmt och behagligt.

Vi hörs senare...
Dela med andra:    

Kommentarer
Lucas2 säger:
Du hade nog haft roligare i Orlando!
Postat 2008-09-29 00:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet