Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Torsdag 25 September 2008 - Sarasota
Resealbum: 14 dagar i USA

I dag lämnar vi Florida...

I går lämnade vi Fort Lauderdale och körde väster ut. Jag har sen tidigare sett att en annan medlem här på Reseguiden hade varit i Sarasota och jag blev lockad av att också åka hit så nu är vi här sedan i går. Vi har bott på Holliday Inn Express och det har varit ett bra hotell hitintills, nu väntar frukosten som är inkluderad.

När vi hade checkat in i går så bytte vi snabbt om till badkläder och gav oss i väg till stranden, vi hittade en strand vid namn Turtle beach, oändligt lång och vacker. Någon trängsel behövde vi inte uppleva.Massor av snäckskal och en del fåglar som gick runt och stoppade ner sin långa näbb i sanden på jakt efter smakbit. Vi fick uppleva något nytt...flygfiskar som hoppade mellan oss i vattnet.

Efter badstunden fick vi ytterligare en ny upplevelse, ingen direkt trevlig sådan.... Vi var hungriga och letade upp ett matställe, Taco Bell. Vad ska man säga om den matupplevelsen...? Jäusch....blä... Jag rekommenderar det inte..... Var hellre hungrig! :-)

Efter frukosten ska vi köra upp till Orlando och sedan flyga tillbaks till NY. På tv:n varnar dom för stormar och försenade flyg under dagen....hmm... Låter ju inte som en hit men vi får se vad som händer.

Det ska bli lite tråkigt att lämna Florida, det har varit härligt här och jag kan inte riktig förstå att det bara har gått en vecka sedan vi kom till USA. Vi har hunnit med mycket och varierande. Det ska bli spännande att se och uppleva NY. På lördag ska vi se musikalen Mamma Mia.

Ha det bra till nästa gång jag skriver...

Hälsn. Ellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Hvarski_med säger:
hehe min sambo älskar taco bell. (eller taco 'belch' som jag brukar kalla den. ;) )
Postat 2008-09-25 22:33  Anmäl
Merlin säger:
Er resa låter ju helt underbar, gud vad ni får uppleva mycket. New York ska vara helt fantastiskt har jag hört......har inte varit där själv ännu.......men det kommer........ Ha en fortsatt trevlig semester.
Postat 2008-09-25 21:47  Anmäl
Kustaffe säger:
Hinner du smälta alla intryck och upplevelser, du tar väl många bilder så du i lugn och ro hemkommen kan uppleva resan igen
Postat 2008-09-25 15:47  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet