Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Söndag 15 Juli 2012 - Tranås

Spara eller slösa? Jag är en sparare....

När jag kom till Landvetter så skulle jag växla valuta på Forex.
Jag hade inte riktigt hunnit tänka på hur mycket pengar vi skulle ta med oss men efter lite fundering så kom jag fram till att 4500 kronor borde räcka och i annat fall kunde jag ju använda mitt kort på Kreta.
Väl framme hos Forex får jag frågan om jag verkligen tror att 4500 kr räcker, för det var inte säkert att det fanns kontanter att plocka ut på Kreta pga Greklands ekonomi som är i kraftig gungning.
Självklart blev jag lite fundersam på om jag skulle växla mer men kom fram till att det borde räcka.

Självklart räckte det! På Landvetter växlade jag in euron som var över. Vi hade bara spenderat hälften av pengarna.

Jag är en sparare men för den skull så snålar jag inte på semestern bara för att spara pengar. Jag köper helt enkelt inte det jag inte behöver. Vi var bara ute två gånger och åt på restaurang, i övrigt fixade jag maten. Vi köpte kycklingfiléer och kotletter i den större mataffären, tzatziki och grönsaker likaså. Bröd i bageriet inhandlades 100 meter ifrån vi bodde. Vi hade härliga måltider på vår balkong.
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Forex har ju fått smisk för sina annonser om att man måste köpa valutan här. Det är inte sant att man inte kan får ut pengar i automaterna. Vi provade nämligen på plats på Kos. Vi betalade lite med kort också. Men det var för att vi gick på Forex påståenden här hemma när vi skulle växla.

Kram/Gilla
Postat 2012-07-16 20:58  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet