Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Torsdag 5 Juli 2012 - Tranås

Oopss..... Hur tar vi oss till Landvetter?

Resan till Kreta bokad och betald, i natt åker vi mot Landvetter vid 4-tiden.....
Trodde vi ja.

Detta har hänt: Min bil hade fått en nytt ljud framtill, jag kontaktade verkstan under måndagen den 2:a juli och dom ber mig återkomma på onsdagen då dom ska kolla vad det kan vara för fel.. På onsdag eftermiddag återkommer jag till verkstan och får veta att en stötdämpare har gått av, dom har beställt en ny och jag får hämta bilen dagen efter. Skönt tänkte jag, ett enkelt fel som snabbt kunde åtgärdas. Torsdagen kom och jag la in sista växeln på resletande och hittade Kreta och ett boende som jag bokade. Sedan fick vi sätta fart med att börja med packningen och en del saker som behövde inköpas etc etc.

Vi halv fyra tiden på torsdagen knallade jag ner till bilverkstan för att hämta min bil. fick gå där i från utan bil och ett hjärta som slog snabbare för nu blev jag tvungen att hitta en annan transport till Landvetter. Av alla delar som verkstan hade beställt så var min stötdämpare den enda som inte dök upp och min bil blev alltså inte lagad. Den skulle bli klar under fredagen men det hjälpte inte mig som då redan skulle vara framme på Kreta.

Med hjärtat i halsgroppen satte jag igång och sökte alternativ för att ta oss från Tranås till Landvetter. Vi skulle vara vid 6-tiden på Landvetter och jag kan ju säga att det finns inte ett överflöd av alternativ för att ta sig dit vid den tiden.

Vi fick helt enkelt ta tåget kl 19.30 från Tranås, till Alvesta. Där var det byte och vi fortsatte vår resa mot Göteborg. Tack och lov så bor min dotters pappa där så han hämtade oss runt kvart över elva och vi kunde spendera några timmar hemma hos honom/dom innan det var dags att åka mot Landvetter.
Det skulle vara roligt att säga: Tack SJ för att ni finns.....men vår enkelresa till Göteborg gick på 890 spänn och det är för jä---v.... dyrt. Vill dom verkligen att folk ska åka tåg?

Från att jag trodde att jag hade ca 12 timmar på mig innan vi skulle lämna Tranås fick jag 3,5 tim. och under den tiden skulle allt fixas. Min snälla granne Håkan skulle hämta min bil dagen därpå, hans fru Anita fick vattna-blommorna-uppgiften. Packningen skulle bli klar och vi skulle hinna med att äta middag innan tåget. Allt gick i hundra men iväg kom vi och inget glömdes....tror jag......
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet