Trädklättring och forsränning
Onsdag i alperna. Jag börjar bli riktigt trött. Dels fysiskt eftersom jag inte gjort annat än ätit pizza, druckit coca cola och spenderat långa nätter i projektrummet programmerandes. Psykiskt eftersom min hjärna jobbar 100% hela tiden för att jag kanske ska förstå vad folk säger. Ibland blir det någon mening från mig också, men det ger oftast inte så mycket. Jag saknar ännu vokabulär och jag är inte tillräcklig duktig på att förklara sakar så jag kör fast. Dock sover jag enormt gott om nätterna, trots elevernas oväsen. Ledarna har börjat säga "les gamins" istället för "les jeunes". Vet inte riktigt varför.
Onsdag morgon bar det iväg till en aktivitet där trädklättring var grejjer. Det var rätt simpelt och gick rätt så fort. Vi fick såklart säkra varanda, två station med vertical klättring och en hinderbana med klättring balansgång och linbana. Piece of cake, men jag förstörde mina shorts.
Onsdag eftermiddag blev det "rafting" (franskt uttal), forsränning alltså. Det var RIKTIG SKOJ och det kommer jag att göra så fort jag får möjlighet till det. Jag hamnade i båten med tjejerna och några andra som passade sig noga för att inte ramla i vattnet i forsen. Men jag tyckte det var skoj så jag såg till att drulla i 4 gånger, skulle ha gjort det mer egentligen. Det hade också kunnat vara en lite stridare fors, så man fått kämpa litegrann.
Fest på kvällen men det skrotade jag och sov. Jag var riktigt trött och ville vara pigg inför morgondagens utmaning.