Stöd Ukraina

Firepipers blogg

Lördag 5 April 2008 - Sundsvall

Partaj i Sundsvall

Mellan Umeå och Hudiksvall kan man som bekant mycket lätt mellanlanda i Sveriges mittersta stad Sundsvall. Nu råkar det vara så att somliga slagit sig ner i denna stad och börjat jobba och bo och ha möbler och sånt, kort och gott blivit vuxna.

Här tycks det också om whiskey, något som inhandlats av många möjliga sorter vid det senaste besöket i Frankrike så jag tänkte bestämt att jag tar med mig en flaska för besöket. Själv tycker jag ju inte alls om whiskey. Jag kan heller ingenting om whiskey, så jag tänkte jag ska göra det lite roligt helt enkelt och köpte den lokala whiskeyn. En fransk whiskey, nej förlåt, en Breton (bretangsk eller hur det ska sägas).

Under kvällen spelades det lite Guitar Hero. Jag har ju aldrig spelat trean så det gick inte så bra. Mot småtimmarna drog vi oss ner mot staden och utelivet, vilket inte var helt illa pinkat med reservation för att de slarvade bort två jackor och hade så hög musik i loungen att det var svårt att göra sig förstådd. När vi skulle hem tog vi en taxi. Taxichaffissen märkt nog att vi var på bra humör och i full speed så han sade sig inte riktigt hitta dit vi skulle. När vi kom fram till sista korsningen utropar han:
- HÖGER ELLER VÄNSTER, HÖGER ELLER VÄNSTER???
- Höger, höger, ropade vi i kör som svar.
- Lugn, jag bara skoja, skrattade han då.

Dagen efter mådde jag dåligt. Jag skyller det på whiskeyn jag drack, jag var ju tvungen att prova vad jag gett bort. Den var faktiskt inte så dålig.

Bild: http://flickr.com/photos/leendeleo/2395261263/
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prylar!
16 år sedan
Partaj i Sundsvall
16 år sedan
En kvinna från Paris
16 år sedan
En svensk kopp kaffe
16 år sedan
Äntligen skidor
16 år sedan