Stöd Ukraina

Firepipers blogg

Torsdag 27 Mars 2008 - Umeå

En svensk kopp kaffe

Idag hade jag ont kroppen, det har jag nog redan sagt. Men nu gäller det inte skidåkning. Jag sålde just en kameraväska. Jag köpte ju en ny i början av veckan och då är jag ju tvungen att sälja min gamla. Eller nja, somliga tyckte det så det blev så. Något som var helt otroligt att väska var såld två timmar efter att jag lagt upp annonsen på sajten som mest troligt är en av Sveriges största. Svensken har verkligen ersatt avsaknaden av torgmarknaden med de digitala torgen.

Jag har varit på min första riktiga anställningsintervju idag. Det var riktigt skoj. Nervös som sig bör men det var inget jobbigt. De bjöd ju på kaffe så jag kände mig lugn. Bättre klädd än han som intervjuade var jag också (enligt min mening) men det kanske inte är positivt egentligen. Jag ska gå vidare med min ansökan hos företaget när jag återvänder till Sverige nästa gång.

Efter intervjun var vi på ett hederligt svenskt kaffe. Det borde kanske investera i eko-dämpande plattor eller något för det var svårt att höra varandra. Roligt var att de serverade kaffe i kanna. Så man köpte en kanna för en person eller en kanna för två. Kannan var av modellen presso, som man själv pressade då man tyckte det var dags. Dock innehöll kannan kaffe för 10 fransmän, då också utan hänsyn till styrka. Men men, vi pressade i oss 5 traditionella koppar var och gav oss sedan vidare. Detta blev alltså min 6 kopp kaffe utan något att äta. Och mitt uppe i koffein-ruset så ringer den blivande köparen av min väska...

I kväll så åt vi blodpudding. Det saknar jag i Frankrike. De har ju boudin noir som är som blodkorv, inte så tokigt det heller men inte som blodpudding.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prylar!
16 år sedan
Partaj i Sundsvall
16 år sedan
En kvinna från Paris
16 år sedan
En svensk kopp kaffe
16 år sedan
Äntligen skidor
16 år sedan