Stöd Ukraina

Firepipers blogg

Onsdag 26 Mars 2008 - Umeå

Äntligen skidor

Under tisdagen så var vi iväg och shoppade litegrann. Jag har redan börjat bränna lite av min anställningsbonus genom att investera i lite kameraleksaker. Elektronik är cirka 10% billigare i Sverige än i Frankrike och för kamera-utrustning är siffran närmare 20%. Så nu när jag är här passar jag på att köpa mig nya filter samt en ny väska. Väskan var mycket efterlängtad, jämfört med den gamla så rymmer den mera kamera, den är bekvämare och har även utrymme för lite allmänna saker såsom en termos med kaffe och en extra tröja. Tyvärr, vilket jag befarade, är det alldeles precis att min dator ryms med lite våld. Så om något år hoppas jag att det kommit en ny modell som fixar det också.

Jag blev också tvungen att köpa lite nya skidgrejjor eftersom mina kläder inte står att finnas längre. Inte i Umeå i alla fall.

Skidkläderna kom till gagn på onsdagen då jag äntligen fick ställa mig på ett par klassiska längdskidor igen. Dessa skidor som jag avskydde som barn, de gjorde aldrig som jag ville, har jag nu lärt mig uppskatta. Har jag blivit vuxen?

Mina skidor är av en sort som är lite för dyr för mig. Men jag köpte dom på slut-på-vintersäsongen-rea för några år sedan och fick dem för ett väldigt bra pris. På dessa skidor har jag hunnit med att åka kanske tio gånger. Den huvudsakliga anledning beskyller jag ofta på det faktum att för att åka skidor i Sverige behöver man oftast ha en bil, alternativt bära skidorna någon halvtimme. Men det kanske beror på avsaknad av motivation också. Just nu befinner jag mig cirka tre minuters promenad från Nydalasjön och där ligger en mjuk snö som inte sliter på skidorna så mycket så det finns inte så mycket hinder.

Iväg tog vi oss. Trots att jag saknade vallningskloss och att det var rätt blåsigt på sjön så var det mödan värt när vi tog oss fram till spåret. Jag upptäckte dock fort att jag var enormt ur form. Något jag känner överallt i kroppen nu när jag skriver detta (dagen efter). Jag hade såklart kamera och termos på ryggen. Dels för att prova ryggsäcken, vilken satt perfekt under skidåkningen, dels för att knäppa kort och dricka kaffe. Dock saknades vindskydd utmed spåret så vi drack kaffet när vi åkt runt och tappade därför lite charm.

På fredag hoppas vi på solsken för att ge oss ut igen!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prylar!
16 år sedan
Partaj i Sundsvall
16 år sedan
En kvinna från Paris
16 år sedan
En svensk kopp kaffe
16 år sedan
Äntligen skidor
16 år sedan