Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Söndag 15 Februari 2009 - Norrahammar

Tidig morgon....hemma i Sverige

Hej på Er!

Tänkte bara skicka iväg en sista blogg tillhörande vår semesterresa......

Nu är vi tillbaka hemma efter en grymt bra resa hem, jag sov faktiskt 8 timmar på flyget, visst e det sjukt bra?!
Barnen sov också skapligt hörde jag av maken som inte sov så mkt......

Just nu står Marcus i köket o tryckte precis på kaffeknappen för att ta det innan han börjar jobba nu vid 08.
Han jobbar ett låååångt pass som sitt första arbetspass men ser nog fram mot att få träffa kollegorna igen tror jag!

Vi landade ju kl 05.55 på Kastrup i fredags morse (en stund innan utsatt tid), möttes av -6 grader, men vilken frisk luft!
Efter att jag hade mutat mig till 4 nya biljetter med det tidigare tåget...och blivit 1200 kronor fattigare så satte vi oss iallafall med våra glada barn och 5 stora resväskor, 4 handbagage på tåget hem 07.36...
Den synen innan vi hade kommit ombord måste varit rolig.....

När vi skulle byta tåg i Malmö så säger Felix....Mamma, jag fryser om mina fötter....o där står han med flip flop mitt i smällkalla vintern på perrongen där det även stod mängder m andra resenärer som kollade lite konstigt. Ungen hade ju knappt känsel i fötterna....han hade bestämt sig för att ha flip flop på sig hela vägen hem så han kunde springa bort till sin bästis Simon i dem när han väl var hemma....vilken vilja va?

Men i Malmö på centralstation tog viljan slut.....han frös och jag fick leta i packningen, den ena väskan efter den andra innan jag hittade hans gympadojs. Stackarn.

När svärmor o svärfar hämtade oss på stationen så var barnen så glada och ju närmre hemmet vi kom desto mer pratsamma blev dem.........och bara det värmer ju och gör att man känner sig mindre vemodig att komma hem.

Väl hemma, strålade sol, massor av snö och ett fint stort, rent hus...o alla härliga grannar...det kändes inte alls jobbigt när vi klev in i vårt hus, allt det jobbiga var plötsligt borta. Så skönt.

Vi blev välkomnade av våra grannar med singha o tulpaner....oo svärmor o svärfar hade vridit upp våra värmepumpar och köpt tulpaner så det var så varmt o skönt.

Vi tände en brasa o fikade på de goda öggestorpsbullarna vi köpt på mitt favvofik på vägen hem......livet blev inte så grymt bara för att vår härliga resa till Koh Lanta o Slow Down tog slut för denna gång.
Det har varit en fantastisk tid som vi kommer leva på ett bra tag och här hemma är ju en annan tid som vi nu måste göra något bra av så vi kan få en skön tillvaro även här....så är det bara.

Förresten, mamma o pappa kom i fredags em upp med en SÅÅÅÅÅ stor supergod smörgåstårta som vi fick som alla hjärtansdags present från dem. Mamma hade gjort den på morgonen....gissa om det var gott?!

Nu är det dags för mig att göra ett nytt resealbum....fast från mitt liv här hemma...återkommer med den!

Massor av kramar o tack än en gång för att Ni läst!

Ut o res för tusan!
Dela med andra:    

Kommentarer
Toande säger:
tack för bra bloggande från underbara Thailand o koh lanta , sitter utanför Helsingborg med brasan på o 8 minus ute o läser , vi får bara 3 veckor från 1 mars o fram ,men men bättre lite än inget
Postat 2016-01-06 10:11  Anmäl
Ellinor säger:
Välkomna hem och stort tack för att ni delat med er av den härliga vistelsen!
Postat 2009-02-18 14:57  Anmäl
Malinstefan säger:
Välkomna hem!! Å tack för att vi fick ta del av Slow Down resan!!
Postat 2009-02-16 10:35  Anmäl
Magica säger:
Du slapp magsjukan på flyget hem alltså. Gött. Vilken semester va. 15 veckor! Omställning att komma hem. Men det kan vara skönt med, att komma hem. Välkomna hem då.
Postat 2009-02-16 07:42  Anmäl
Marika säger:
Välkomna hem! Måste har varit jobbigt att åka hem till vardagen igen men det finns ju som sagt bra saker hemma med =)
Postat 2009-02-16 01:29  Anmäl
Gullsing säger:
Välkomna hem får jag väl säga. Jag har läst alla dina bloggar och vänta nu med spänning på era bilder också.

Gilla
Postat 2009-02-15 10:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet