Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Castaway och en otroligt god middag & nu en latte på Slow Down som avslut på denna veckan

Då var ännu en vecka förbi, det går allt för fort helt enkelt!
Jag skäms nästan så dålig jag varit på att skriva här på bloggen, förlåt alla Ni som följer oss.
Jag tänker iallafall tanken att jag ska skriva varje dag...men tanken förblir tanke allt för ofta :(!
Idag bytte vi iallafall villa här och kom nu hem kan man säga. Nu är vi tillbaka i huset vi bodde första gången vi var här. Villa 3 känns helt okej nu igen även om det blir mindre än Villa khao.
Men nu när jag packade alla saker och skulle flytta ner till detta huset så kände jag ju att jag aldrig mer vill packa, det är så tråkigt och tar sådan tid. Jag blir sämre på att packa för varje gång jag måste....hur kan det komma sig?
Jag reser ju ändå en del så man borde bli bättre på det, men icke!

Nu ska vi stanna här i 12 dagar till och sedan åker vi uppåt...hade tänkt Koh Chang men nu blev jag lite sugen på Koh Samet, någon som har något att tycka till om det? Bra eller dåligt?

Vi har väl si sådär 6 dagar kvar efter vi drar härifrån så de dagarna vill man ju förgylla med det allra bästa.
Sista natten blir vi ii Bangkok för jag har lovat Marcus en hel dags shopping där innan vi åker hem.
Jag o Felix får nog vår del nu till helgen när vi åker upp o får 3 heldagar där ensamma. Ska träffa vår gamla favoritbartender här på Slow Down, vår härliga Oh...eller Rocky som han har bytt namn till.
Rocky heter ju också hunden som numera är "resorthund" här på slow down. Vilket sammanträffande?!

Igår var vi och käkade på ett ställe som heter Rann nästan mitt emot Bajen, trevligt ställe. Å sedan var det ju fotbollsderby på tv där också....
Sitter nu o läser på den svarta tavlan framför mig....Wine...Amarone (mumma).....Bollinger Champagne hittar jag längst ner....en sådan kanske man skull slå till med ikväll här i ensamheten?
Eller inte....nej, det blir sängen för min del om en stund.
Man har inte direkt nägra sena nätter här om man inte går på Job2Do för då blir det väääldigt sent och en väldigt jobbig dag efter.
Annars går jag nog o lägger mig runt 22 varje kväll och sedan upp vid 07 sådär. Lagom va?
Imorgon är det skola för Felix så vi kör ju honom vid 08.50 och sedan hämtar runt 14. På tisdagar bakar en av klasserna på ett bageri så då kan man åka dit o fika lite på eftermiddagen, blir en mysig grej liksom.

Annars får man lätt dagarna att gå på något märkligt sätt. Man sitter i poolen o snick snackar med trevliga "grannar" eller går en runda på stranden, plockar lite snäckor, ta en latte i baren, beställer frukttallrik, fikar, käkar lunch, åker på gymet o tränar(har varit grymt duktig här och har nog tränat mer här dessa veckorna än jag gjort sammanlagt i hela mitt tidigare liv), hämtar tvätt o bara hänger liksom!

Max o Marcus har varit på Koh Rok o snorklat, massor av fina fiskar och även en stingrocka...o varanerna (de små äcklen som jag kallar dem)

Marcus och de andra var ute o fiskade också, en heldag till havs och det blev en hel del fiskar faktiskt. Men vi åt inte av dem denna gången, det var andra som fick njuta av dem, måste ju smaka bättre när man fiskat upp dem själv, eller hur?

Nu är klockar 22:10 så det innebär att jag är sen i säng.....det går ju inte :)!
Hopas Ni har det gott där hemma och sköter om Er!

Många kramar från ett varm o härligt Koh Lanta
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet