Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Bangkok, shopping o bra hotell

Hallo!

Sitter just nu m Felix på krabi flygplats o har checkat in för flighten till Bangkok! Körde hit på 1:45 idag, nästan helt tomt på vägarna! Har haft en god natts sömn o känner mig ganska utvilad....innan min "vilohelg" i Bangkok m Felix!Å vad ska man hitta på i Bangkok!? Jo, fixa naglar, köpa väskor, skor, kläder, klockor o sedan vet man ju aldrig vad man hittar! 
Öppet sinne, öppen plånbok, här  ska plastkorten rastas:)! Tror vi har spräckt vår budget redan faktiskt, men vad sjutton, budgetar är skrivna i blyerts:)! Det är så trist att komma hem o känna att man inte gjorde vissa saker för att man just då tänkte på budget...jag får väl jobba lite hårdare när jag kommer hem då!!!

Vi har nu bestämt oss för att stanna på lanta sista veckan också så det blir varken Shanghai eller koh Chang denna gång! Men vi flyttar upp till en stor o ny lägenhet på lanta loft sista tiden....det finns ugn:) så jag ska baka kanelisar o göra en potatisgratäng!!! 
Tänk vad konstigt att man kan längta så efter speciella smaker fast man inte är borta längre tid! Har redan gjort äppelpaj(i stekpanna) 2 gånger o det var så gott! 
Annars ska jag passa på att äta så mkt thaimat som möjligt sista tiden så jag inte känner att man längtar efter den så fort man sätter fötterna på svensk mark! För då blir det väldigt svensk husmanskost för vår del tror jag!

Ska ju till New York om 3 månader o som tur är så har jag varit så förutseende o ordnat allt till det redan så det ligger en fin "liten" budget på ett konto just för den resan! Tur för mig:)! Det brukar vara så att budgeten även dit spricker dock, men det har jag oxå redan tänkt på....kontrollbehov, eller vad?!

Nu ska vi boarda så jag skriver mer senare! 
Sådär ja, nu har man landat o sitter in en cabba in till Bangkok! 
Fick en god frukost m kaffe på flyget...å lilla kakan den slank ner den också! Nu blir det löpbandet hela helgen...not!!

Felix frågade just om köpcentrumen här var som A6?
Han lär ju få se!!
Han frågade oxå hur många gånger jag varit i Thailand o det är ju 5 gånger nu & då undrade han om vi varit rika om vi stannat hemma istället? Skulle väl förmodligen bränt de pengarna på annat o dessutom varit utan alla kul erfarenheter o vänner vi fått på dessa resorna! Ångrar mig inte en sekund o kommer väl fortsätta göra dessa resorna:)!

Nej, nu ska vi diskutera o filosofera vidare här så jag säger hej då för denna gången!
Vi hörs snart igen! 
Kram

Ok nu har vi redan hunnit vara i Bangkok 2 dgr o sitter nu o dricker vin i lobbyn på hotellet som är kanonbra, pathumwan princess hotell i mbk center! 
Jag lägger in detta inlägg lite sent nu men uppdaterar snart m lite sköna shoppingtips!
Kram o god natt härliga ni!

Å nu är vi på väg t flygplatsen igen, nästan 3 hela dagar m shopping o annat kul!

Väskor är ju något som jag nu halkat in på o kan väl tänka mig köpa hur många som helst här tror jag! Tur att man inte får ta m sig hur mkt som helst:)!
Många kopior finns det ju o de e ju både bra o dåliga varianter! Det gäller nog att hitta rätt säljare här så blir det både mer seriöst o också bättre kvalitet känns det som! Man får verkligen gå runt o kolla priser o kvalitet innan man slår till!
Mbk var bättre än jag förväntat mig, paragon hade många bra märkesbutiker i där är det ju äkta varor men givetvis dyrare oxå, ska man ha tillbehör t datorer, mobiler osv så finns ju ett stort varuhus m bara elektronik på phetburi rd, det ligger många köpcentra där!
Är man sugen på bullar då ska man till Siam paragon där man kan köpa varma kanelbullar o äta tills man kräks! Å vill man prova VIP movie så är det på Siam paragon, längst upp, Nokia ska ni leta efter där uppe! Man får en liggfåtölj, kudde o täcke o lite dricka o kakor innan! Tycker nog inte det är värt 800 bath per pers! Men en kul upplevelse!

Nu är vi incheckade o redo för koh lanta de sista 10 dagarna o sedan bär det av hemåt Sverige igen! Har beställt fint väder o gator utan snö, vad tror ni om det!?

Kramar
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet