Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Då har man gjort lördagen....

Å varit med Max en blixtvisit inne i Saladan på marknaden för att köpa ett kompisarmband till hans nya vän Hampus som åker hem till Sverige imorgon igen. Sjukt mycket folk var det där idag kan jag säga....fanns inte en endaste lite parkeringsplats....så jag fick fulparkera helt enkelt. Max var orolig att det skulle komma en polis o ta bilen och slänga mig i finkan så han har nog aldrig varit så snabb på att hitta rätt prylar som ikväll.
Skönt att han känner så :)!
Idag har jag varit hos Manee....men tror egentligen hon heter bara Nee...hur som helst så är hon GRYM på att få bort det onda i kroppen genom sin massage. Hon får kanske inte bort allt det onda man kan ha, å då menar jag kanske om man har en liten jäkel i sig...den tar hon nog inte bort så vitt jag vet...eller har hon kanske gjort det? Känner mig kanske lite snällare nu än innan dagen behandling.
Ja, ja, det gör iaf så ont så det tom kommer ljud från mig o hon säger sorry madam sorry, but you are so tense, i have to....å så fortsätter hon o trycker på insidan av mina lår. Jag vet inte om någon förstår hur ont det där gör? Jag fick ju profylaxandas för att inte avlida! När den timman var över så sa hon....new time on tuesday madam, you have to! Så nu har man ytterligare ett par gånger att se fram mot!
Just nu känns det som om jag haft det grymmaste träningspasset man kan tänka sig o glömt att stretcha efter.
Men hey....vad är det att gnälla om egentligen, det kommer ju något gott ur det hela. Jag kommer vara så mjuk o mysig o snäll framöver, eller vad tror Ni?

Och igår var jag hos tandläkaren Lanta Dentist för att beställa tid för att byta ut kvicksilvret, nu ska skiten ut. Det är inte så mkt, men det ska bort nästa vecka. Låter som om jag får en underbar kommande vecka!

För övrigt så måste jag ju säga att Ko Rok "rockar" och är absolut värt ett besök. Vilken härlig lagun, vit sand och turkosblått vatten.............och 2 kanelbullar till frukost och efter det ett par Bacardi Breezer, sen var den dagen gjord! Tack underbara Anna för en härlig heldag!
Dessutom....vilka bamse varaner det fanns där, de där krypen är ju inget man vill ha för nära sig.
Det var verkligen stora, om jag får överdriva lite och utan att ha sett krokodiler på riktigt så tyckte jag nog att de var väldigt lika krokodiler. ENORMA!!! Hade kanske inte förväntat mig att de kunde vara riktigt så stora, men jag har lite bilder som jag ska få ut här när tid ges.

Imorgon ska vi till Apellarna och äta Annas hemmabakade kanelbullar, vilken söndag va? Tänk Er att få vara i Thailand och få lyxa till det med svenska färska kanelbullar?

I veckan som var fick Felix klass ha en eftermiddagskurs i Thailändsk matlagning och de gjorde bla en sweet and sour chicken som var kanongod fick jag höra. Felix glömde tydligen den maten han skulle ge mig....å Ni som känner honom vet ju att glömma är hans andra namn :)! Men han är söt ändå, min stora kille!

Nu längtar jag tills Felix klass ska få baka på Baan Café för jag vill fika mer och det är ju lite godare om ens eget barn gjort det. Jag är dock inte så bortskämd med att mina barn varken bakar eller lagar mat till mig så jag NJUTER de gångerna det händer.

Nehe, nu kanske det är dags att knoppa, lillfisen vaknar ju lite hipp som happ här och man vet aldrig hur kvoten över "sömn" timmar blir så jag säger väl go´natt till Er alla där hemma så hörs vi snart igen!

Många kramar från mig till Er alla!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet