Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Tisdag 22 December 2015 - Alleppey
Resealbum: Kerala i Indien

Soldag

Här hos Abi och Mini bor vi i små Hobbithus! Hur fint som helst, men man ska helst inte vara över 150 cm när man går in. Jag startade morgonen med att slå i huvudet fyra gånger, bara när jag skulle borsta tänderna.
Till frukost fick vi rispannkakor som jag rullade in minibananer i och hällde på kokosmjölk. Super gott!
Efter frukost blev det sol och bad. Vattnet är så varmt att det knappt svalkar i den 34 tradiga värmen.
När vi var nöjda med stranden åkte vi till Allapuza för att få lite stadspuls igen. Nu var alla indier lediga, så det var fullt på gågatan. Vi var de enda turisterna där så väckte stor uppståndelse. Elsa tyckte det var lite jobbigt med alla som stirrade och viskade.
När vi kom tillbaka til vår lilla oas var vi mycket nöjda med vårt val av boende. Vilgot, jag och Elsa gick till stranden och badade lite och fick vara med om en fantastisk solnedgång. Det blev mörkt! Hemma är det lite fördröjning på mörkret tycker jag. Här kommer det nästan med en gång. Ljust, ljust, ljust, skymning, mörkt, mörkt........
Nu ska vi snart få middag av Mini. Sen ska jag rädda Elsa från spindlarna som är stora som kaffefat!
Nu känner jag att jag börjar komma in i indientempot. En svensk 40h arbetsvecka skulle minst ta 80h här!

/ Johannes
Dela med andra:    

Kommentarer
Camillan77 säger:
Spindlar stora som kaffefat?! Stryker Indien från listan på länder att besöka.

God Jul på er! Ska bli kul att höra hur julfirandet ser ut där ni bor nu! Själv blir det en romåcola med pappa framför brasan. KRAM!
Postat 2015-12-23 20:04  Anmäl
Piraterna säger till Åsa Maria:
Skönt att höra att ni förbereder julen i ett (normalt tempo)!
Vi har haft besök av några tomtar med konstiga masker sjungandes " Jinge bleees".
Vi har lite mer tur med vädret. Jag hade dock lite otur igår och brände fötterna👣34grader i skuggan och 30 grader i vattnet.
God Jul!
Postat 2015-12-23 16:45  Anmäl
Åsa Maria säger:
Vad härligt ni har det! ...förutom spindlarna då. Så här dagarna innan jul hinner vi med 40h på 20h, snabbspolning av filmen helt enkelt! Vi får några solstrålar på oss imorgon sägs det, men idag när jag var ute kom regnet piskandes rakt från sidan. Jag vill ju inte att ni ska glömma! 😉 Ha ett fint julfirande! Åsa
Postat 2015-12-22 21:20  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan