Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Torsdag 19 Augusti 2010 - Wien

Skelett, hästar och mysiga caféer.

Hej.
Nu har vi varit i Wien i tre dagar och det finns mycket att se. Vi har bland annat varit på världens äldsta zoo, som till och med hade pandor vilket är ovanligt utanför Kina. Vi har även besökt spanska ridskolan dock uppskattade jag det nog mer än vad Emil gjorde, men fint var det.
De två första kvällarna har vi ätit med David och vi besökte bla en park som hade stånd med mat från olika länder vilket var helt underbart gott. Sedan begav vi oss till ett jättefint café som bla Mozart och Freud besökt. Där prövade vi den berömda apfelstrudeln som var helt ok men inget speciellt.
I dag har vi varit inne i domkyrkan och gatt ner i gravkamrarna som finns under eller catacombes som dom heter. Det var något läskigt med de mörka gångarna och skeletten och kistorna som kantade väggarna.väggarna. På vissa ställen såg man till och med hur de hade legat i sina kistor...

Imorgon bär det av mot Praug där vi gör förhoppningsvis far sova hos min vän Jan som jag träffade i Ausatralien. Sedan är planen Berlin och sedan hem.

Ta hand om er kramar Elisa.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet