Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Måndag 20 Oktober 2008 - Cairns

Storstads puls & i paradiset..

Hej

Nu är jag "hemma" igen efter min semester i storstaden och en av de vakraste platserna jag sätt...

Det hela började med att jag tog flyget till Sydney förra torsdagen och mötte Evelyn vid vårat hostel. Som var fint, hyffat rent och lagom mycke liv och rörelse. Det absolut bästa var att dom hade gratis frukost varje morgon, i form av tunnapankakor. Lycka!

På fredagen och halva lördagen var det sightsing hela dagen, gå över bron, titta på operahuset, en tur med båt i hamnen, chinatown ect. Köndes som om vi gick runt hela staden men så var det ju inte, är en sjukt stor stad och skyskrapor överallt. Men det var väldigt fint och rent.

På eftermiddagen på lördagen åkte vi till Bondi beach för att jobba på en bättre solbränna, vilket jag verkligen behöver!...
Söndag var det stranden igen, men den här gången Manly.

Måndag och det var dags för lite motion igen, så vi begav os till Blue mountains på en heldags tur...

På tisdag flög jag bara till Arlie beach och kom fram på eftermiddagen, så jag såg inte så mycket då.

Onsdag: Packade jag ihop mig ingen, låste in min väska slappade vid deras lagun innan jag gick på segelbåten vid kl 15.00

Första eftermiddagen seglade vi bara ut och badade ingenting. Åt middag och lärde känna varandra.
Som vanligt många tyskar men även några svenskar. (varav en bodde i, gissa vart, i Björkekärr!...)

Dag nr 2 var det up[pstigning tidigt och frukost i morgonsolen innan vi seglade vidare till och hoppade i land på en ö for att sedan promenera över till Whitehaven beach. Går inte att beskriva och inga bilder är rättvisa, men det var helt sjukt fint!!!

Sedan var det bada och snorkla dags runt en annan ö. Fint men inte som revet som jag har blivit bortskämd med och man behövde ha våtdräkt mot maneterna som börja komma. Men det var fint ändå. På eftermiddagen seglade vi vidare och la till vid en ny ö där vi spenderade natten och snorkalde vid på morgonen. ( Jag hoppade över all dykning den här gången dock.) Efter det var det dags att bege sig tillbaka mot fastlandet och Arlie igen.
Spenderade hela fredagen från lunch där eftersom min buss gick först 20.15 på kvällen men det var inga problem eftersom folk från båten också var där så jag hade sällskap...
Natt bussen till Cairns var helt OK och jag sov hela vägen. När jag kom hem tog jag det bara lugnt innan alla vaknade sedan gick lin och jag på shopping runda och fruktmarknad.
Lördagen till ära var vi ute igen, och söndag var en lugn dag....

På det hela taget en mycket bra vecka och kul att se något annat ett tag. Borta bra men hemma beäsr, och jag är nog inte någon riktig backpacker tjej.

Stor kram
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet