Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Söndag 5 Oktober 2008 - Cairns

ute på nya äventyr i landet långt borta

Tjo!

Tillbaka i rutan igen! Har haft en stillsam tid med förkylning och penicillin men nu är allt bra igen och jag har varit ute på nya äventyr.

Veckan var som alla andra veckor, skola, bada, sola och lite dans som vanligt. I fredags däremot bar det av till revet igen eftersom jag inte kunde göra min "fun day" den söndagen jag tog certifikatet. Vädret var dock inte hundra så bilderna är inte riktig rättvisa. (Det brukar vara mer färg och klarare vatten.)
Den här gången åkte jag inte själv, jag fick med mig Linn och Rachel från lägenheten, vilket var kul. Dom dök dock inte med mig men vi snorklade och spenderade mellantiden i solen tillsammans. Kul kul.

Som grädden på moset såg jag en rev haj och en sköldpadda! Perfekt slut på dagen. Rev hajar blir inte så stora, max 2m och den jag såg var kanske bara 1m, alldeles lagom stort så här i början, man får ju aldrig sluta andas när man dyker! ; )

Utflykt nr 2 var med skolan, till Josephine fallet och en krokodilfarm. (Inte den sortens farm som föder upp och dödar krokodilerna för skinnet och köttet. Det här var en farm som, delvis föder upp krokodiler men dom tar även emot vilda krokodiler som tex. dödat boskap eller befunnit sig på stränder el liknande. Det är nämligen olagligt i hela Aussie att skjuta en krokodil.) Och apropå krokodil så blev en man dödad och uppäten av en förra helgen. Så vist händer det att krokodiler äter människor men inte särskilt ofta, det var 20 år sedan sist.
I alla fall, det var intressant och vi fick se dom på nära håll, imponerande djur...

Sist men inte minst har jag varit och ridit, äntligen! Naomi (från min klass och granne i sharehouset.) och jag åkte till Port Douglas i morse. Det tog ungefär 1½ h att komma dit och det han börja regna på vägen. Som tur var slutade det när vi kom fram så det var helt perfekt ridväder till sist. Det var bara hon, jag och en guide vilket var helt perfekt.
Vi började med att rida på stranden i 1½h och avslutade med en halvtimma i regnskogen. Härligt härligt, men imorgon kommer jag antagligen ha ev fruktansvärd träningsvärk...

Det var helgen det, skönt att ha en fullbokad helg ingen.
Just ja, jag åker på torsdag eftermiddag vilket betyder att vi inte hörs på ett tag, eftersom jag inte tar med datorn.
Lite oplanerat kommer jag inte att vara själv i Sydney för jag möter en kompis, Evelyn där. Vi hade tur nog att komma dit ungefär samtidigt. Ska bli kul att se henne igen och skönt att inte vara helt själv i stor stan, det är ju trots allt en stor stad!

Men ni får ha det så bra tills vidare så hörs vi om ungefär 2 veckor.

Kram
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet