Stöd Ukraina

Lipe79s blogg

Lördag 28 Juni 2014

Sightseeing och mera shopping.

Vi sov länge på torsdagen trötta efter en lång shoppingdag. Efter frukost badade vi i hotellpoolen fram till lunch. Där var en pojke som O lekte med och försökte prata engelska, han är för söt när han gör det.

Efter lunch blev det lite mulet så vi bestämde att vi skulle åka en sväng. Vi var först i Art Deco kvarteren och kollade in strandpromenaden. Sen åkte vi till Cuba kvarteren i Miami och sist körde vi downtown och tittade runt.
T tog en tupplur medans barnen kollade på film och jag sorterade de nya kläderna.
Sen åkte vi till en restaurang i närheten och åt en mycket god köttbit. L har fått smak för Mac and cheese så han vill äta det jämt.

Det låg en CVS drugstore bredvid så vi passade på att införskaffa mer solkräm, smink och annat smått och gott. Det är ju sjukt billigt där!

Sen var det hem och sova, T och jag hann med att spela en runda Yatsy innan vi alla slocknade.

Igår var vi tillbaka på outleten för att handla det som vi inte hann tidigare. Vi skyndade oss och trodde inte att vi skulle till så många affärer men ändå tog det hela dagen igen. Det är så stora avstånd för området är så stort.

Barnen var så duktiga båda dagarna så de fick gå in i leksaksaffären och välja vars en leksak. De köpte även vars en speciell radiostyrd bil för sina pengar.

Vi fyndade vidare med billiga träningskläder, skor t barnen och kläder. Vi hittade allt och lite till denna gången också.

Middagen åt vi på Cheesecake Factory, det var gott och jag hade sett fram emot att få prova deras berömda cheesecake t efterrätt men alla var så mätta efter maten att vi orkade inte helt enkelt. Som tur är finns det fler i Orlando. Får prova när vi kommer dit istället.

Innan vi åkte hem fick jag en present av min make. En belöning för mitt hårda slit det senaste året. Jag fick en ring som ska sitta tillfälligt på vänster ringfinger eftersom mina vigselringar är alldeles för stora och väntar på att bli justerade när jag uppnått mitt mål. Då kommer denna ringen istället få sitta på höger hand. Det är en ring med 1 carat små vita och svarta diamanter, jag älskar den!

När vi kom hem var det bara till att bära in allt på rummet och sen var det läggdax för alla. Jag hann med att läsa om den kungliga förlovningen också innan jag somnade. :)

Nu har vi precis vaknat och T är ute och provar sina nya springskor och jag ska göra frukost till oss.

Nya bilder: http://www.reseguiden.se/minsida/lipe79/bilder
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet