Stöd Ukraina

Lipe79s blogg

Torsdag 3 Juli 2014

Magic Kingdom på L födelsedag.

Det var L 5 årsdag och han fick sång och 1 paket på sängen. Resten av paketen hade han fått hemma innan vi åkte. Sen var det snabbt frukost och påklädning för vi skulle åka hemifrån 8.15. Magic Kingdom öppnade kl 9 och vi ville vara på plats till dess.

Det tog bara 15 min med bilen, man parkerar på ett jätteområde och sedan åker man ett transporttåg till biljettluckan. När vi hämtat våra förköpta biljetter så får man ta båten eller Monorail ett tåg till ingången. Vi valde tåget eftersom det gick snabbast. 5 min senare var vi på plats vid ingången. Efter att de kollat väskorna och scannat biljetten så var det fritt fram.
Vi började med att besöka Informationen och ansöka om ett DAS kort för personer med funktionshinder som har svårt att stå i kö. Detta kort gjorde att vi fick en fantastisk dag, utan det hade det inte alls blivit bra. Med kortet kunde vi gå till Fastpass entrén på varje karusell och få den aktuella väntetiden nedskriven. Sen var det bara att komma tillbaka xx antal minuter senare och gå rakt in. Under väntetiden kunde vi äta, gå på toa eller åka annat. Sen gick det även att kombinera m Fastpass. Med Fastpass bokar man 3 tider till karuseller man vill åka så har man ett fönster på en timme att åka dem. När de tiderna är slut får man boka en ny åt gången. Annars kan man även köa på vanligt sätt men vissa karuseller var 1,5-2 timmar så det var skönt vi slapp det.

Vi åkte de flesta karuseller och stod som mest i kö i 15 minuter. L var verkligen modig. Vi åkte Space mountain som är en bergochdalbana inomhus i mörkret, det var lite läskigt men L tyckte det var kul. Ibörjan mötte vi en parad med div figurer, det var dans på gatorna. Vi träffade Pluto, Alice i Underlandet, Kalle, Puh och Tigger, Superhjältarna, Stich, hattmakaren, Anden, Gaston, elaka styvsystrar och ett gäng till. Allt var så fint med alla världar och karusellerna var fina men mesiga. Rent och snyggt och mycket trevlig och vänlig personal. Vädret var mycket varmt men det gick bra med mycket dricka. Vid 16 kom den dagliga åskan och då stängdes alla utomhuskaruseller. Vi passade på att åka några inne samt kolla souvenirer. 1.5 timme var det igång igen och vi kunde åka mer. Kl 21 var det en fyrverkerishow för att fira 4th of July. Jag ville stanna till 22 när det var dax för Electrical parade men T ville ej. Man måste ställa sig på en plats i god tid för att se något. 21.15 kom regnet igen och då ville jag inte heller mer. Vi och alla andra började gå mot utgången. L och O hade gått hela dagen utan gnäll men nu var L trött i benen, T fick bära en bit. Precis innan utgången blir det korvstoppning och O får panik av allt folk, regn, trötta ben och skoskav. Vi lyckades lugna honom snabbt och kön lättade. Dock kom det ett gäng tårar från båda trötta barn på tåget då sittplatserna var slut. Tack och lov fanns det förstående vuxna som gav sina platser t barnen. Kl 22.30 var vi vid bilen. Kort bilresa hem sen däckade vi alla i säng.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet