Stöd Ukraina

Lipe79s blogg

Måndag 30 Juni 2014

En dag på Sea World

Idag var det äntligen dax att åka karuseller! Idag har vi varit på Sea World. Det ligger endast 15 min bilresa fr vårt hotell. Vi var på plats kl 9 när de öppnade och följde många av tipsen jag läst i guideböcker. Vi började med Atlantis en slags "flume ride" fast häftigare. Den började ju i mörker och gillar inte killarna. Sen kom ett högt stup och avslutade med att bli en bergochdalbana, lite oväntat faktiskt. Jättekul tyckte vi men O tyckte den var läskig. Vi blev lite blöta bara men torkade snabbt i solen.
Sen gick vi till Kraken, en rejält läskig b&d bana. O och jag skulle åka först eftersom L var för kort. När vi var framme så fick O panik och vägrade, han fick stå bredvid och se när jag åkte. Den var jättekul och jag mutade O att åka den med T, han nappade på mutan :). De tyckte också den var jättekul. Hittils hade vi inte behövt köa mer än max 3 min.

Vi provade lite fler saker och sen kom det lite regn, vi passade på att se lite shower. Vi såg en show med pirater och sjölejon, barnen skrattade hysteriskt. Sen var det en show m hundar och katter.

På eftermiddagen var det delfinshow som var jättebra med akrobater och massor av delfiner. Och slutligen såg vi späckhuggarna Shamu och vänner. Vi valde att sitta en bit bak eftersom jag visste att man blev väldigt blöt. Det var en fin show med fantastiska djur.

Vi har sett massor av olika djur som inte var del av en show som valrossen, sjöko, alligator, pingviner, belugaval, sköldpaddor och mycket annat.

Efter delfinshowen gick vi till Manta, den läskigaste bergochdalbanan på stället. O och jag åkte först. Man åker liggandes på magen som om man är superman, skitläskig men supercool, den bästa jag åkt hittills.

Nu har vi just ätit hamburgare till middag och barnen har köpt vars ett gossedjur. O valde Späckhuggaren Willy och L valde Isbjörnen Björne som våra nya familjemedlemmar.
Vi är i barnområdet och killarna åker lite småkaruseller. Efter det ska vi tillbaka och åka Manta innan vi går hem. Vi har haft supertur med köer idag, har väntat 20 min en gång som mest annars 10-15min. Det lär bli värre senare i veckan när folk är lediga 4th of July weekend.

På vägen ut träffade vi Shamumaskotten som sa hejdå till alla barn. Killarna gav han en stor kram och puss och vi tog lite fina bilder.

Klockan är nu 21 och vi är på väg hem, alla är trötta och helt färdiga. L har varit duktig och gått hela dagen utan gnäll. Lite gnäll pga köer och väntan på shower men annars har det gått bra. Jag försökte förklara att vi hade tur idag med väldigt korta köer men det är inte så lätt för dem att förstå.

Imorgon har vi sovmorgon och tar det lite lugnt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet