Stöd Ukraina

Lipe79s blogg

Onsdag 2 Juli 2014

Testar Orlandos outlet

På onsdagen tog vi det lugnt på förmiddagen. Pysslade lite hemma och barnen spelade spel.

Sen var det dags att kolla in Outletutbudet i Orlando. Vi hade några saker kvar på listan. L behövde nya badbyxor och O en ny UV tröja och kepsar till oss vuxna. Givetvis följde lite mer prylar med oss hem då det är svårt att låta bli när det är så himla billigt. Efter att ha sett en 70% skylt i fönstret på Diane von Furstenberg så vågade jag mig in i butiken. Vilken tur jag hade för det fanns 4 ställ med kläder som var nedsatta till 50 dollar (!!!!). Ordinarie pris på dessa klänningar ligger runt 350-450$ styck. Jag fyndade en jacka, en blus och några fina klänningar.

På detta ställe fanns inga shoppingvagnar som barnen kunde sitta på så vi turades om att vara med dem. De var på lekplatsen och kollade lite leksaksaffärer samt fikade och spelade spel. Vissa affärer var så stora att de kunde hitta en plats och spela IPad på.

Efter shoppingen åkte vi till ett annat Mall som inte var en outlet eftersom jag eftersökte en speciell butik som inte fanns där. Jag visste precis vad jag skulle ha så jag var in och ut därifrån på 5 min. De andra väntade i bilen. Dock såg jag lite andra kul butiker på vägen så jag kanske tvingar T att åka tillbaka.
På andra sidan gatan låg en Olive Garden, en Italiensk kedja med god mat. Barnen blev glada när de fick äta pasta.
Vi kollade lite tv och åt glass samt packade upp alla fynd innan det var läggdax.
Dela med andra:    

Kommentarer
Coconut säger:
Vi åker för tredje året i rad till Orlando och bor på Iternational drive där de två outletsen ligger...även om dollarn inte riktigt är så bra längre så blir det ju ändå billigare än att köpa det härhemma...besökte ni det billiga stället ROSS? Och Marshalls? Längtar till sommaren då det är dags igen. Olive garden hade vi tänkt förra året men blev aldrig av, detta året blir vi där en månad så det ska väl hinnas med då. Min kompis och hennes familj rekommenderade detta ställe också...
Postat 2015-04-06 11:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet