Stöd Ukraina

Lipe79s blogg

Tisdag 1 Juli 2014

Aquatica

Sovmorgon idag men ändå lyckas jag inte sova mer än till 7.30.

Vi tog det lugnt och jag pysslade lite med packningen. Åt en rejäl frukost tillsammans och eftersom det skulle vara fint väder idag och regn imorgon så bestämde vi oss för att åka till Aquatica som är Sea Worlds vattenpark. Den är stor med massor av olika rutschkanor av olika typer. Man åker på ringar, dubbelringar, mattor och jätteringar som man sitter 4 pers i. L var lite feg först men med mutor kommer man långt. Vi vet ju att han älskar det om han bara vågar prova en gång.
Det fanns en Lazy River som man flyter på en ring och bara glider med strömmen samt en Rapid River där man flöt utan ring i en snabb ström runt halva parken, superkul! Det var en del köer, vissa tog 30 min och då tappade barnen intresset och humöret tyvärr. O tyckte allt var kul men vi provade inte alla pga köerna. Nästa gång vi ska dit kommer vi till öppning och skyndar oss till de som vi aldrig fick prova.
Vid 18 tyckte vi att det räckte och vi åkte hem efter protester från L.

Vi stannade på en Asiatisk restaurang och åt smarriga nudlar.

L testade lekplatsen på hotellet när vi kom hem. Sen åt vi lite glass och barnen spelade nya spel medan vi kollade på film.

Eftersom mobilen legat i väskan större delen av dagen så har det inte blivit så många bilder idag, får fixa det till nästa besök.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet