Stöd Ukraina

Lipe79s blogg

Torsdag 26 Juni 2014

Min födelsedag på Sawgrass Mills

Igår var det min födelsedag, jag vaknade redan 5.30. En timme senare hade alla vaknat och jag fick sång och frukost på sängen men inga paket. Jag fick bestämma vad vi skulle göra så naturligtvis blev det ett besök på den efterlängtade outleten Sawgrass Mills utanför Ft Lauderdale. USAs största outlet med 350 affärer. Det tog bara 40 min att köra dit från South Beach där vi bor nu. Kl 9.30 var vi på plats och kollade läget och fikade lite. Vi hyrde en vagn som båda barnen kunde sitta på samt förvaring av påsar. Det var jättesmidigt och de satt och stod och låg där större delen av dagen med vars en IPad och ett Nintendo som omväxling. De var super duktiga och gnällde inte eller tjatade alls på hela dagen fast än vi stannade till stängning 21.30. Kl 10 öppnade alla butiker och vi betade av en efter en i ett långsamt tempo. Så mycket saker och ännu mer rea överallt samt ett extra kuponghäfte så det var extremt billigt :). Vi gjorde lite lunch och fikastop samt besökte lite affärer för barnen också. De köpte Lego i Legoaffären för sina födelsedagspengar. Sen fick de välja ut sina kläder på Tommy hilfiger och välja nya skor.

Vi gick till Rainforest Café och åt middag. En familjerestaurang. Med miljö som en regnskog och massor av djur som låter och rör sig. En gång i halvtimmen blir det ett åskoväder i hela restaurangen. Lite läskigt först men sen gick det bra.

Det blev många fynd under dagen fast vi hann bara med en bråkdel av det som stod på listan så vi ska tillbaka på fredag.
Innan stängning besökte vi Gucci där jag fick min födelsedagspresent av T, en fin väska :). Jag köpte även en present till mig själv på Burberry, något som jag trånat efter i många år.

Alla var trötta efter en lång dag med shopping, L somnade i bilen hem så vi fick bära upp honom i sängen. Det var en väldigt bra och trevlig men mycket dyr födelsedag :).

http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/forum.cgi?size=small&member_id=393574&member...
Dela med andra:    

Kommentarer
Samaax säger:
Ser fram emot att få titta på alla fynd! Du gör mig helt galet shoppingsugen! Får kanske bli en tjejresa framöver till Florida med sol, bad, god mat och någon heldag med shopping? Ha det fortsatt kul! Härligt att läsa hur fantastiskt duktiga killar ni har och jag är galet imponerad av att de pallade en galet lång shopping dag!! De är verkligen värda roliga leksaker. Kram till er!
Postat 2014-06-27 09:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet