Stöd Ukraina

Nictes blogg

Fredag 28 December 2007

Recap

Hepp!

Therese fick med det allra mesta och basta fran vandringen till Macchu Picchu men i arlighetens namn sa gjorde hon det mesta sjalv. Jag ar innerligt imponerad att hon klarade detta for bade hennes och mitt traningskort pa World Class ar skinande blankt fortfarande trots att vi har haft det sedan januari...
Att bara en liten extravaska var inte sa farligt, det tunga var att slappa sig uppfor, uppfor, uppfor i tunn luft och braaaanta ojamna trappsteg. Macchu Picchu var val vard vandringen men faktiskt sa var resan dit strat vassare anda. Miljon som omger dig medans du langsamt vandrar ar slaende vacker. Hoga berg i olika nyanser av gront med moln som ligger runt omkring. Du ser alpackor, lamadjur och vi sag till och med en kollibri.

Maten i Peru ar mycket bra. Therese var orolig for majsen som hon inte ar sa fortjust i men hon drack ju majsol sa jag tror hon ar omvand...

Marsvin ar en ny grej som jag ska borja importera till Sverige. Eller inte. Grejen ar att det var helt ok, smakade kyckling(som allt annat som ar lite odefinerbart). MEN...presentationen ar val lite osmaklig da marsvinen, eller Kui som det heter har pa grund av ljudet djuret gor(kui-kui), ligger pa rygg med tassarna upp och munnet och ogonen liksom stirrar pa dig.
Daremot kan jag rekommendera alpacka som vi at nar vi kom tillbaka fran vandringen. Vi at den pa en turistfalla i Cusco och detta till trots sa smakade den gott. Therese tyckte att den smakade som en blandning mellan gris och kalv. En bra beskriving.

Vi har druckit Chicha i tva varianter(standard + en jordgubbsblandning), deras lokala ol(Quesqena ljus och mork, Christal, Pilsner), druckit deras vin och framforallt Pisco Sour(muy bien!).

Numera ar vi i Quito, Equador dit vi kom sent igar kvall. Mer om detta senare.

Ma val, ta val hand om er.

//Nicklas och Therese
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
13 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
13 år sedan
Mer vita strander
13 år sedan
Mayreau och Union Island
13 år sedan
Bequia, St Vincent
13 år sedan