Stöd Ukraina

Femtioplus blogg

Måndag 7 September 2009 - USA

PLANERING av Resan:)

Hej Alla Vänner på RG:)
Måste skriva av mig "litta" mitt i allt planerande, av den efterlängtande Resan till USA närmare bestämt Texas:)
Jo nu är datum bestämt till den 23 oktober 2009:) dock inte bokat flygresan... men det verkar vara det lilla i det hela:)
Först Dallas med bekanta under 5-6dagar?! Dvs då både stadsliv och lite runt omkring sta´n!
Först på det är/var - de allra första planerna - det att köra söderut mot San Antonio ( här har jag "terrat" lite på en av RG-vännerna KRAM! Du känner igen Dig:)
Ner till San Antonio ska vi. Och det för att se lite av Texas under de ca 45milen det är dit från Dallas!
Sea World Riverwalk - Någon Ranch - Historiska platser mm mm
Kanske vi blir sugna på att känna doften av gränsen mot Mexico (? ) med hyrbil bit tar det väl knappt 2 timmar...
San Antonio med omnejd behöver väl kanske 5 dagar... JISSES! Landet är ju bara så STORT! Känns redan nu vid datorn:)
OCH NU! vill vi till Grand Canyon oxå - så klart:) Under 1-2 dagar:) MEN nu om något krävs PLANERING!
Så nu trevar vi oss fram över Cyberhimmeln, för att ta oss till Grand Canyon., och allt det andra!
En sak till! Nu ändras planerna dvs detta måste ligga direkt efter Dallas-veckan! Så hur flyga dit, vad göra där och hur bo... och sen hyrbilen efter detta för att då - först:) köra söderut mot San Antonio!
Så idag ringde jag ett par resebyråer, för att höra ett ev upplägg från dom! Om det så är billigare via nätet att boka flygresan, men allt det andra... NU behöver vi snart mer än de 14-15 dagarna vi tänkt oss, vartefter:) SVÅRT tänka i avstånd-tider räknat .):):) i detta STORA land!

Ja men det är ju enkelt kanske resvana tänker sig... men nu är vi 50plus:) och är inte överdrivet resvana! Men vill ha maximalt av Resan!
Så ska Resebyrån hjälpa oss... nej vi tar tag i det själva!!!

Förstår Ni hur förvirrade vi är?! Nå det lägger sig vartefter... Att vissa bokningar är gjorda. Att Resrutten finns hyggligt klar... ja så kommer avresedagen med stort AAAAAAAA:) och så är vi där i det Stora Landet!
På det en massa Minnen!
Javisst, vi kommer dit till USA dvs som vi tänkte en gång som yngre = UNGA:)

Fortsättning följer:)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Uppta vara inne på Reseguiden 😊
7 år sedan
HEMMA
12 år sedan
ALCATRAZ
12 år sedan
CALIFORNIEN 2011
12 år sedan
MINNEN
13 år sedan