Stöd Ukraina

Femtioplus blogg

Torsdag 26 Februari 2009

LÅNGRESA eller ej i Framtiden?

Hej alla RG:)Vänner!

Gillar som många ( =ALLA?! iallafall här på RG ) att RESA! Men kom igår att tänka ( ännu mer än tidigare )på detta med flygskatter, bränsletillägg och ibland flygbolag som går i konkurs! OCH så nu VÄRLDSEKONOMIN!!!
Jag och min man hör väl till Medelsvensson:) Klarar oss bra, med boende på en gård ute på Landet:)
Ungarna är utflugna, men det är kul att kunna stötta dom på olika vis.)
Kan unna oss till mycket av det som samhället har att erbjuda - om inte den Värsta Lyxen! Vilket vi inte heller eftersträvar:) Finns så mycket annat av Värde här i livet:)
MEN jag har faktiskt en del funderingar om vad en resa kommer att kosta till t.ex USA, Asien - här finns ju mycket som lockar. Och vistelsen där... Skulle ju vilja resa littttta till:):):)
Bor förövrigt så det inte är alltför besvärligt att ta sig över bron till Danmark... men jisses nu när Valutan är som den är! Både tågresan, maten däröver och så ev något som lockar till shopping:) Blir DYRT!!!
Allt detta är ju egentligen inget att gnälla för, när man som vi har jobb att gå till. För det är ju det som det egentligen handlar om - ett tag till:) Snart 55år:) Jobba och sen ha lite av det Goda Livet!!!
Finns faktiskt dom som har det värre!
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Den danska valutan har verkligen vänt. Förr fick man cirka 140 danska kronor före 100 svenska. Nu är det snart tvärtom. Då handlade man i Danmark numera kommer danskarna hit, för det är SÅ mycket billigare här.

Gilla
Postat 2009-02-26 18:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Uppta vara inne på Reseguiden 😊
7 år sedan
HEMMA
12 år sedan
ALCATRAZ
12 år sedan
CALIFORNIEN 2011
12 år sedan
MINNEN
13 år sedan