Stöd Ukraina

Femtioplus blogg

Lördag 9 Juli 2011 - Sverige
Resealbum: CALIFORNIEN 2011

HEMMA

HEMMMA! och nu med 2 veckor sommarsemester! Blir intensiivt!

Ja, och på semestern ska man göra bara så mycket! Greja hemma. Träffa släkt och vänner.
Och så har vi oxå gjort, nu i under 2 dagar för att träffa mannens släkt i Göteborg.
Mannen har nu gjort en ca 2 1/2 timme lång film från California-resan.
En film med alla våra "nya" släktingar, på våra träffar med dom, till vardag och fest hos dom.
Och så imponerad jag är av vad Mannen åstadkommet av allt som blev filmat där:) Han har lärt sig redigera, dvs klippt med film-materialet. Lagt in text, och musik plus still-bilder! Tänk så fint det blev:)
Så nu fick Göteborgsläkten se filmen, blev mycket nostalgi såklart. Så nu har släkten förenats Californien-Sverige:) Med hjälp av dagens teknik! Ja att släktforskningen ´kom att innebära allt detta, plus allt det kommer att ge framöver:)

Det känns nu som att jag har summerat mitt album från Californien:) Har tillgång till ett stort antal bilder och film... så kanske det kommer mera som tillägg i albumet?! Dock inte nu, för nu är det solen som gäller!
Dela med andra:    

Kommentarer
Femtioplus säger:
Sitter ute på uterummet, är fri idag på fm. Sen kallar jobbet!
Iallafall, så om hur Vädret påverkar oss människor... Regn och regn känns det som! Skulle velat gå en runda med Vovvarna, men isåfall blir den inte lång idag! För det regnar igen...
Hmmm tur jag tar vara på dagen som är! För häromkvällen, när det var soligt, så körde Mannen och jag till Vombsjön. Med en inköpt pizza. Nektarin till"efterrätt". Och så en hallon-donuts till fikan:)
Ja det gäller att gilla läget! Ta vara på Dagen:)
Det blev inget kvällsdopp, eftersom jag tyckte att det var svalare i luften än jag trott! "Brisar" säger man väl om detta med svala vindar i den lite svala luften? Men SOLEN sken ljuvligt, och det blev en fin sommarkväll vid en fin svensk insjö:) Idylliskt med människor i alla åldrar, tältande, grillande, lekande, badande... NJÖT gjorde nog många!
Så ta vara på dagen! För att sen som efter denna lilla "Utfärd" känna oss nöjda:) Hmmm missade kanske nåt TV-program, men vad gör väl det!?!??!!!
GLAD SOMMAR-"trots allt"!!!
Postat 2011-07-29 09:29  Anmäl
Bibchen säger:
Låter spännande!
Postat 2011-07-09 22:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Uppta vara inne på Reseguiden 😊
7 år sedan
HEMMA
12 år sedan
ALCATRAZ
12 år sedan
CALIFORNIEN 2011
12 år sedan
MINNEN
13 år sedan