Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Lördag 26 Februari 2011 - Koh Lanta

Näst sista dagen i paradiset...

Efter 10 timmars nattsömn kände man sig en aning piggare än i går...rentav ganska mycket. En viss hunger insmög sig dock också...fick i mig lite te och en macka...men osten växte i munnen...

Skall vara hyfsat väder på förmiddagen så snabbt iväg med moppen till beachen.

Lite bad och solning under parasoll innan vi intog en lättare måltid, iallafall jag med en omelett plain och en flaska vatten...

Efter lunch blev det blåsigt och jättekonstigt väder...svårt att komma i vattnet och svårt att ta sig upp...inga stora vågor men stark vind gjorde det nästan omöjligt att bada. Brallorna var fulla med grus när vi kom hem.

Återigen sagt hej till trevliga människor från Gotland, men nu är det vår tur att säga hej till människor man mött. De skulle åka till Koh Rock och snorkla imorgon och sedan bär det ju hemåt för vår del på måndag mitt på dagen.

Thomas ut på byn och jaga snus...det börjar bli på upphällningen nu...en dosa 350 thb...dyrt

Ut och handla lite dricka för ikväll blir de drink hos oss med Marianne och Åke...då får vi höra mer om Borneo som de var på besök till i förra veckan 8 dagar. Skall bli kul.

Drink med tilltugg hos oss och sedan gick vi till Rann. Jag tog lite pasta och kunde äta 2-3 tuggar sedan var det stopp. De andra åt Cordon Blue...vilket tydligen smakade otroligt gott...varsin pitcher till = 1 l öl per familj...
Fick vänta 1 timme på maten då det var tokmycket folk idag.

Vid 22.30 ringde de sin chaufför som hämtade upp dem...Han hade bott i Norrtälje och kunde lite svenska...

Vi somnade gott kan jag säga...imorgon är vår sista hela dag här på Lanta...

Må väl/A & Th
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    11 år sedan