Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Torsdag 24 Februari 2011 - Koh Lanta

En ganska mulen dag och nedräkningen har börjat...

Mulen morgon idag och vi tog det verkligen lugnt...
vårt morgonnöje på balkongen är att kolla in thailändarna som sköter sophanteringen...vilka fynd de gör. De blir lyckliga som barn fast det är vuxna karlar som hittar en sparkcykel,leksakskrokodil eller en trasig leksaksbil eller robot...

Det klarnade upp lite så vi tog moppen till "vår" strand. Satt oss på Sunshine Bar idag och han/hon pojkflickan blev jätteglad. På Jasmines blev det dock lite sura miner...men de hade inga stolar och bambusängarna har inga kuddar...enkelt val!

Lunch blev onyttig för mig, deep fried chicken,...fösökte mig på massaman men det svider fortfarande på läpparna. Åker därifrån vid 13-tiden efter lite bad och snack med folk.

Hem och plocka ihop böcker vi läst och lägga ut på några resorter koh byta några...var in och morsade på Good Days Lanta...hon är så pigg den lilla runda tjejen...och vi sagt adjö för denna gång...

Köpt biljetter till Krabi Airport...600 Thb för 1,5 - 2 timmars resa med minivan på måndag...

Var in till vårt lokala systembolag och handlade och sa hej då...visade bilder på snö hemma. De ha aldrig sett snö och blir alldeles förskräckta...De förstår inte att 20-30 grader kallt är VÄLDIGT KALLT. Likaså om man aldrig varit i Thailand och upplevt 35-40 gr varmt är VÄLDIGT VARMT.

Tittar på Mat-Tina på Thai-TV...fascinerande när hon åker på Göta Kanal och pratar engelska och kokar kräftor...

Idag blev det middag på Sweet and Sour då vi inte varit där på länge...får fördela gracerna här så ingen blir ledsen...
Pae hade sin lille son Bodd där...de har visst delat vårdnad hon och pappan till pojken...men inte lätt att ha en ettåring springandes bland gästerna och borden...hon såg lite stressad ut...och försöka jobba samtidigt...Ja vilket annorlunda liv de lever här...tänk om vi skulle ha barnen med på krogen när vi jobbar på kvällarna!

Blev dock så mätt av maten och magen har börjat slå bakut...
så imorgon blir det lättare måltider...

Satt på balkongen en stund då det kändes svalt och skönt. Då var det dock +28 gr.

Dagens pokerspel resulterade i att jag börjar dra ifrån igen..5-3 till mig.
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    11 år sedan